Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 23:19Lite E är inget att hetsa upp sig över. 😉 Men E 133 stör mig. Det borde inte finnas med i några livsmedel. Det har till skillnad mot de övriga ingen annan funktion än att ge drycken en jävligt blå färg.
Jag har tidigare aldrig reflekterat speciellt myck
Lite E är inget att hetsa upp sig över. 😉 Men E 133 stör mig. Det borde inte finnas med i några livsmedel. Det har till skillnad mot de övriga ingen annan funktion än att ge drycken en jävligt blå färg.
Jag har tidigare aldrig reflekterat speciellt myck
Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 23:32Min kropp hade inget att invända mot Powerade på LL förra året. Däremot förstår jag inte alls varför de valt den drycken. Bara det att den innehåller 24 kcal per 100 ml gör att den går helt bort som sportdryck för min del - en av de främsta anledningarna
Min kropp hade inget att invända mot Powerade på LL förra året. Däremot förstår jag inte alls varför de valt den drycken. Bara det att den innehåller 24 kcal per 100 ml gör att den går helt bort som sportdryck för min del - en av de främsta anledningarna
Quote from Funbeat user on 10 July 2011, 23:52Håller med dig om kcal innehållet. Istället för den blå sportdrycken så är Pripps Blå ett bättre alternativ. Bara naturliga råvaror och 100g Lättöl 2,3 vol. % 29kcal Protein: 0.2g Kolhydrater: 3.8.(Snodde glatt siffrorna från granntråden) Undrar om jag ka
Håller med dig om kcal innehållet. Istället för den blå sportdrycken så är Pripps Blå ett bättre alternativ. Bara naturliga råvaror och 100g Lättöl 2,3 vol. % 29kcal Protein: 0.2g Kolhydrater: 3.8.(Snodde glatt siffrorna från granntråden) Undrar om jag ka
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 07:09Jäklarns vad nitisk du är, här gäller det inte att tappa ansiktet 🙂
Varudeklarationen var på Svenska (och finska), inte på serbokratiskaDet är nog bäst du ringer till CC och ber att prata med någon igen 😉
Jäklarns vad nitisk du är, här gäller det inte att tappa ansiktet 🙂
Varudeklarationen var på Svenska (och finska), inte på serbokratiska
Det är nog bäst du ringer till CC och ber att prata med någon igen 😉
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 12:39Nej jag håller med om att ett blått färgämne kanske är lite onödigt i en sportdryck.
Själv har jag inget problem med den och vad innehållet beträffar står det inget om aspartam på den påsen som jag fick från förra årets LL.
Men den är ju lite onödigt söt
Nej jag håller med om att ett blått färgämne kanske är lite onödigt i en sportdryck.
Själv har jag inget problem med den och vad innehållet beträffar står det inget om aspartam på den påsen som jag fick från förra årets LL.
Men den är ju lite onödigt söt
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 08:02Så du tror att alla E-ämnen i Powerade framställs helt naturligt?
E-Ämne 948 är Oxygen men tro inte att det är vanligt syre!BION O Liquid (E948)
Oxygen används huvudsakligen till förpackning i modifierad atmosfär och vanligtvis i kombination med koldio
Så du tror att alla E-ämnen i Powerade framställs helt naturligt?
E-Ämne 948 är Oxygen men tro inte att det är vanligt syre!
BION O Liquid (E948)
Oxygen används huvudsakligen till förpackning i modifierad atmosfär och vanligtvis i kombination med koldio
Quote from Elias Engqvist on 12 July 2011, 08:14Hahaha, rent syre är just vad det är. Rent syre förekommer väl inte naturligt men är c:a 20% av luften vi andas... Jättefarligt!
Hahaha, rent syre är just vad det är. Rent syre förekommer väl inte naturligt men är c:a 20% av luften vi andas... Jättefarligt!
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 08:24Kombinationen oxygen, koldioxid och kväve låter livsfarlig. Jag har hört att så gott som 100% av de som inandas en sådan blandning dör (förr eller senare)
Kombinationen oxygen, koldioxid och kväve låter livsfarlig. Jag har hört att så gott som 100% av de som inandas en sådan blandning dör (förr eller senare)
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 08:43Jaja! Jag kanske är ute och cyklar med Oxygen, är ingen Fysiker direkt 😉
Försöker bara påvisa att man mer och mer tycker det är helt ok att det innehåller en massa e-ämnen i alla produkter! Varför? E-ämnen är inte naturligt, och vad företagen än säger s
Jaja! Jag kanske är ute och cyklar med Oxygen, är ingen Fysiker direkt 😉
Försöker bara påvisa att man mer och mer tycker det är helt ok att det innehåller en massa e-ämnen i alla produkter! Varför? E-ämnen är inte naturligt, och vad företagen än säger s
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 08:46Är druvsocker naturligt?
Är druvsocker naturligt?