Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPowerade Blå!! (t-)
You need to log in to create posts and topics.

Jag är inte heller jätteförtjust i Powerade pga artificiella sötningsmedel etc. men den har ändå funkat riktigt bra för mig. Den har tagit mig runt både Lidingö Ultra och första varvet av Stockholm Marathon (därefter slängde jag flaskan, för att jag ville

Jag reagerar inte heller på den. I själva verket tycker jag att det är en av de bättre sportdryckerna som vid ett par tillfällen har räddat tillställningen när jag har gått i väggen på långpass på cykel. För det mesta tullar jag väl av dotterns saft när j

Jag tror faktiskt inte det finns någon sportdryck som inte ger någon magknip. En del reagerar på de olika kolhydraterna.

"Lite (ganska) OT, men jag blir så förvånad varje gång vuxna människor uttrycker att det liksom skulle vara företagens ansvar att vi väljer rätt."
Annelie: Om det var mitt inlägg du menade så anser jag givetvis inte att företagen har ansvar för vad vi väl

Som sagt, jag undrar om pulvervarianten som serveras på LL verkligen innehåller aspartam, de skiljer sig. Dessutom skiljer sig innehållet i powerade (liksom gatorade) på olika marknader.

"Also available in 32oz. 20oz. 12oz. Powder"

etc

http://www.us.powerade.com/products/#mountain-berry-blast

Same shit same name.

Annica +1
eller "Same shit, different piles"

Jag är känslig men har klarat powerade, de gånger jag testat.

Färgen gör ju att den ser minst sagt giftig ut.. 🙂

LOL

Den var ny 🙂

Aspartam "För att det skall smaka bättre."? Blir ju bara sliskigt sött. Jag har inget emot aspartam i doser så det smakar OK, men så här sött och i en energidryck där det behövs riktiga kolhydrater? Mkt bättre med Enervit som LL tidigare körde med (om än