Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPowerade Blå!! (t-)
You need to log in to create posts and topics.

BILD:http://2.bp.blogspot.com/_0WEGs5TNkVk/SH4B4h535CI/AAAAAAAAAIg/scvuEcumDu0/s400/chocolate+face+007.jpg

...det där måste vara 5Hg, minst!

Ska jag springa lopp någon gång så kommer jag nog att släpa med mig egenblandad dricka. Min mage brukar inte vara kompis med sportdryckerna.
När det gäller tillsatser så är det inte bara om de finns med eller inte utan också i vilka mängder. Saffran tycke

Varför släpa med sig egen vätska? Ta med lite energi i fast form i fickan och drick vatten?

Men vad många av er nojar! Vänj magen i god tid vid den dricka som erbjuds eller släpa med egenblandad. Hur svårt kan det vara?

Jag brukar placera ut familjemedlemmar på strategiska punkter utmed banan redo att langa min favoritsportdryck (cocacola). Mer komplicerat än så behöver man inte göra det.

Fast det blir rätt komplicerat när man inte har någon familj i trakterna 😉
Svårt att få någon langning då...

Kristina, nackdelen med energi i fast form är att den måste tuggas/sugas på, vilket inte alltid är det roligaste under hård fysisk aktivitet. Även om man skär baren i småbitar så är det bökigt, enligt mig.

Ja David, håller med om att tugga hårda grejer går bort. Däremot funkar det bra med exempelvis Nötcreme för mig. Eller gelehallon/skumgodis etc. Bara att suga på dom och gelehallonen går ju nästan att svälja hela. 🙂

hmm, nötcreme har jag inte tänkt på. Det borde kanske funka. Får väl testa nästa vända =)

Blir det inte väldigt klibbigt i munnen?