Quote from Guest on 6 November 2008, 11:47På Funbeat brukar bli så jäkla bra svar på frågor om krämpor av allehanda slag, hoppas det blir så den här gången också!
Bakgrund: Jag har en smärtpunkt under hälen, främre delen på insidan. Den har känts i nästan en månads tid. Tidigare har jag inte bek
På Funbeat brukar bli så jäkla bra svar på frågor om krämpor av allehanda slag, hoppas det blir så den här gången också!
Bakgrund: Jag har en smärtpunkt under hälen, främre delen på insidan. Den har känts i nästan en månads tid. Tidigare har jag inte bek
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 11:57Minsambo har en påbörjan till hälsporre. Efter inrådan av läkare har han nu slängt ut lågskorna och använder sig bara av utprovade joggingskor, vilket har fått besvären att försvinna.
Det man bör fundera på är väl som vanligt - vad orsakar problemen??
Minsambo har en påbörjan till hälsporre. Efter inrådan av läkare har han nu slängt ut lågskorna och använder sig bara av utprovade joggingskor, vilket har fått besvären att försvinna.
Det man bör fundera på är väl som vanligt - vad orsakar problemen??
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 13:01Jodå, jag funderar ganska många stunder om da´n kring vad som orsakat problemen och kommer att luska vidare lite. Men oavsett orsaker så finns kanske övningar av olika slag att prova på? (Sen förstår jag att vissa övningar kanske är bättre eller bör utesl
Jodå, jag funderar ganska många stunder om da´n kring vad som orsakat problemen och kommer att luska vidare lite. Men oavsett orsaker så finns kanske övningar av olika slag att prova på? (Sen förstår jag att vissa övningar kanske är bättre eller bör utesl
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 14:18Har själv gått och försöker bli av med min "hälsporre" (eller vad det formellt heter) sen i augusti. En seg rackare. Har varit dels hos ortoped men framför allt hos naprapat och fått lite övningar som ska hjälpa/förebygga. Jag tror att din hälsporre kan v
Har själv gått och försöker bli av med min "hälsporre" (eller vad det formellt heter) sen i augusti. En seg rackare. Har varit dels hos ortoped men framför allt hos naprapat och fått lite övningar som ska hjälpa/förebygga. Jag tror att din hälsporre kan v
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 15:31Hej
Plantarfasciit kallas det innan själva sporren växt fram och det är en inflammation i fästet för den hinna som håller ihop fotvalvet och för de muskler som böjer tårna. När sporren bildats har det ofta gått flera år av kronisk inflammation och man bli
Hej
Plantarfasciit kallas det innan själva sporren växt fram och det är en inflammation i fästet för den hinna som håller ihop fotvalvet och för de muskler som böjer tårna. När sporren bildats har det ofta gått flera år av kronisk inflammation och man bli
Quote from Lars Breström on 6 November 2008, 15:34Plantar Fasciit är medicinska namnet.
En inflammation i plantar fascian, senan som går från hälen fram till främre trampdynan, på fotens undersida.
Kroppen försöker reparera inflammationen med kalk vilket gör att i förlängningen kan det bildas en benutväx
Plantar Fasciit är medicinska namnet.
En inflammation i plantar fascian, senan som går från hälen fram till främre trampdynan, på fotens undersida.
Kroppen försöker reparera inflammationen med kalk vilket gör att i förlängningen kan det bildas en benutväx
Quote from Lars Breström on 6 November 2008, 15:36Olof, du var något snabbare än jag. Det beror enbart på att jag inte hunnit bli av med mina besvär 😉
Olof, du var något snabbare än jag. Det beror enbart på att jag inte hunnit bli av med mina besvär 😉
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 09:20Jag råkade ut för plantar fascist för ett par år sedan och det var riktigt besvärligt att bli av med. Specialgjutna inlägg i skorna tror jag var det som till sist fixade det, se till att få ett par inlägg som passar även till dina civila skor. Vattenlöpni
Jag råkade ut för plantar fascist för ett par år sedan och det var riktigt besvärligt att bli av med. Specialgjutna inlägg i skorna tror jag var det som till sist fixade det, se till att få ett par inlägg som passar även till dina civila skor. Vattenlöpni
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 10:27Sulor tar bort symtomen, men orsaken till problemet finns fortfarande kvar.
Sulor tar bort symtomen, men orsaken till problemet finns fortfarande kvar.
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 11:37Nu är jag inte riktigt med - kan vara en viss fredagströtthet som segar ner skallen... Är inte inläggen till för att just avlasta sena/fot så för att därmed hjälpa till att lösa "problemet"?
Nu är jag inte riktigt med - kan vara en viss fredagströtthet som segar ner skallen... Är inte inläggen till för att just avlasta sena/fot så för att därmed hjälpa till att lösa "problemet"?