Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 12:57Stort tack för tips och förslag. Börjar bli riktigt oroad, har blivit påtagligt sämre på en vecka! Nu känns det mer markerat när jag står på foten, inte smärtsamt, men ont.
Orsaken tror jag inte att jag kommer att hitta ett entydigt svar på, men det gäl
Stort tack för tips och förslag. Börjar bli riktigt oroad, har blivit påtagligt sämre på en vecka! Nu känns det mer markerat när jag står på foten, inte smärtsamt, men ont.
Orsaken tror jag inte att jag kommer att hitta ett entydigt svar på, men det gäl
Quote from Elias Engqvist on 7 November 2008, 13:19Då jag började få sådana känningar förra året ändrade jag mitt löpsteg från att dunsa ner på hälen och rulla fram till att landa mer på framfoten och sätta ner foten tidigare i löpsteget. Samtidigt började jag använda ett par uttjänta löpardojor som varda
Då jag började få sådana känningar förra året ändrade jag mitt löpsteg från att dunsa ner på hälen och rulla fram till att landa mer på framfoten och sätta ner foten tidigare i löpsteget. Samtidigt började jag använda ett par uttjänta löpardojor som varda
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 13:31Jag tror nog att sulorna kan hjälpa till att avlasta så pass att inflammationen kan läka. När det gäller tejpning är det nästan omöjligt att i ord beskriva hur man ska göra. Den här länken liknar hur jag tejpade, men jag drog mina åttor med en enda tejp,
Jag tror nog att sulorna kan hjälpa till att avlasta så pass att inflammationen kan läka. När det gäller tejpning är det nästan omöjligt att i ord beskriva hur man ska göra. Den här länken liknar hur jag tejpade, men jag drog mina åttor med en enda tejp,
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 13:38Jag vill verkligen rekommendera kylbehandling som jag beskrev det ovan. Kylbehandling är en etablerad behandling mot akut muskleinflammation och jag tyckte att det jämte stretch av plantarfascian var det som hjälpte mest.
Linda en tunn handduk tunt iskla
Jag vill verkligen rekommendera kylbehandling som jag beskrev det ovan. Kylbehandling är en etablerad behandling mot akut muskleinflammation och jag tyckte att det jämte stretch av plantarfascian var det som hjälpte mest.
Linda en tunn handduk tunt iskla
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 16:19Återigen stort tack för alla tips och vinklingar! Funbeat är kanonbra när det gäller tips och trix om vad det än månde vara: man får mycket matnyttig kunskap samlat och koncist på ett och samma ställe!
Kompletterar min åtgärdslista med kylbehandling och,
Återigen stort tack för alla tips och vinklingar! Funbeat är kanonbra när det gäller tips och trix om vad det än månde vara: man får mycket matnyttig kunskap samlat och koncist på ett och samma ställe!
Kompletterar min åtgärdslista med kylbehandling och,
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 19:57Och så en sista fråga i ämnet så här mitt i fredagsfamiljemyset:
Kan det finnas nå´n möjlighet att man kan feltolka signalerna från hälen: att det finns åkommor som liknar plantar fasciit, att det skulle handla om något annat, gärna något "enklare" än Pl
Och så en sista fråga i ämnet så här mitt i fredagsfamiljemyset:
Kan det finnas nå´n möjlighet att man kan feltolka signalerna från hälen: att det finns åkommor som liknar plantar fasciit, att det skulle handla om något annat, gärna något "enklare" än Pl
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 22:53Det enda jag på rak arm kan komma på är isåfall om du har "trampat ut" fettkudden under hälen och just precis på insidan och främre delen av hälen. Men med de symtom du har beskrivit ovan så är svaret nej, ffa morgonsmärta som minskar efter några steg är
Det enda jag på rak arm kan komma på är isåfall om du har "trampat ut" fettkudden under hälen och just precis på insidan och främre delen av hälen. Men med de symtom du har beskrivit ovan så är svaret nej, ffa morgonsmärta som minskar efter några steg är
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 23:18Har dessa besvär just nu, ont under hälen på ett speciellt ställe när man trycker just där och sedan allmän värk i hälen, under, hälsenan och sidorna av hälen.
Har varit hos läkare och de har kollat med ultraljud för att kontrollera att inga kalkavlagrin
Har dessa besvär just nu, ont under hälen på ett speciellt ställe när man trycker just där och sedan allmän värk i hälen, under, hälsenan och sidorna av hälen.
Har varit hos läkare och de har kollat med ultraljud för att kontrollera att inga kalkavlagrin
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 11:42Har haft dessa problem till och från i ca 5 års tid allt beroende på vilka skor jag har.
När jag gick ortopeden med mina Ecco skor för 500 :- sa han att jag lika gärna kunde ha köpt ett par flip-flops för 25 :-, de skulle va bättre för mina fötter (se för
Har haft dessa problem till och från i ca 5 års tid allt beroende på vilka skor jag har.
När jag gick ortopeden med mina Ecco skor för 500 :- sa han att jag lika gärna kunde ha köpt ett par flip-flops för 25 :-, de skulle va bättre för mina fötter (se för
Quote from Lars Mörrby on 8 November 2008, 12:11Har haft problem sedan i början av maj. Fick det när jag spelade volleyboll
barfota i trädgården en kväll och det var lite kallt och blött i gräset.I bland blir det lite bättre och ibland lite sämre, men jag blir inte av med det.
Jag tycker inte att de
Har haft problem sedan i början av maj. Fick det när jag spelade volleyboll
barfota i trädgården en kväll och det var lite kallt och blött i gräset.
I bland blir det lite bättre och ibland lite sämre, men jag blir inte av med det.
Jag tycker inte att de