Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELPresentation av Singel-medlemmar
You need to log in to create posts and topics.

Anna: Då kan du ju tänka dig hur det är för mig som får höra samma sak fast tvärtom. Nåt om att jag inte uttalar mina Hn tillräckligt tydligt. (#)

Konstigt det där att man inte gillar att folk tror att man är något annat än det man är. Folk envisas med att tycka att jag har asiatiskt ursprung. Det gör mig vansinnig - trots att det inte är något fel på asiater alls. Hmm... (#)

Jenny: nej, absolut inte, men det ar inte ett sarskilt vackert sprak i mina oron, speciellt inte om det hort i ett annat sprak...

Jessie: eh va? hur menar du? Blir du fragad varifran du kommer?

Anna: Tja... Det beror kanske på vad man säger? ;P

Jag traffade ju en studiekamrat fran tyskland i sondags och fick hela tiden hora att "hos oss ......". Det tog ett tag innan jag fattade att han menade tyskland och att jag var en del av "oss".... 😉

Anna: De tycker att jag talar tyska som om jag vore ifrån frankrike.

Ah, du menar verkligen tvart om... haha hmmm, men ok, franska ar ju lite charmigt!

Jag pratar iaf tyska som om jag vore fran den norra delen (Hannover ar tysklands uppsala). Gudskelov. Dar jag larde mig tyska pratar dom inte vackert och grammatikaliskt t

He he... för er som hyser agg mot Skåne kan jag trösta er med att jag även bott i Småland och uppe i Umeå; "lapphelvetet". Dialekten har ju blivit därefter. 🙂

@Emelie G: Tackar, tackar!

@Fredrik: Vissa väntar med Skåne tills nästa liv och andra ser lj

App app app Henrik O! Inte alls lapphelvete i Umeå!

Umä har ju för tusan 35 mil till närmsta ställe med bofasta lappar... och 20 mil till LAPPLAND.

Edit: *Skickar genast Henrik ett gult kort*

Henrik, jo jag, men jag tror inte att jag räknas va? Haha