Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELPresentation av Singel-medlemmar
You need to log in to create posts and topics.

De enda frågor man kan svara på genom att hänvisa till google (fast jag brukar alltid googla själv och sedan länka) är faktafrågor - övriga frågor svarar man ju på. Att länka till något som en person egentligen skulle kunna kolla upp själv tycker jag knap

Kanske bäst jag avstår från att kommentera "Stockholmare"? 😉

Från wikipedia:
Stockholmare kan avse:
Personer som fötts, bott eller bor i Stockholm.
Stockholmare (TV-serie)
En typ av korv, se Stockholmare (korv)

Katarina, du bor i Huddinge, du är inte Stockholmare.

Bruse, jag är inte född i Huddinge. Jag har bott här sedan i juni och hoppas att det inte präglat mig alltför mycket. Men att du är Stockholmare är klart.

Välkommen Cilla!

Jag får inte dricka champagne för jag har varit hos läkare och fått medicin med varningstriangel på 🙁
Ska på lungrtg i morgon och kommer inte att jobba i morgon.

* går vidare till frustrationstråden (#) *

Se där! Om man nu skulle googlat på ordet stockholmare, skulle man då fått veta ordets betydelse så som personen som sa det menade det?

När det gäller fakta eller långa utläggningar, om t ex varför vi firar Lucia i Sverige - förklarat på engelska - då s

För mig är en Stockholmare en som bor i Stockholmsområdet, och det definierar jag personligen som mer eller mindre identiskt med Stockholms län, med undantag för utsträckningen norrut norr om Norrtälje.

http://gis.lst.se/lanskartor/lansoversikt.asp?bildn

Nä usch fy, inte kan vi tillåta packet i förorterna kalla sig för stockholmare. Är det nåt småstadskomplex de lider av, eftersom de inte vill avslöja sin verkliga härkomst?

Det finns faktiskt en korv som heter Uddevallare med. Den är inte dum alls.

Jag bor på wishan men är i hjärtat Göteborgare/Öisare.