Quote from Rasmus Olsson on 26 January 2011, 21:11Jag tror inte Lundaborna kallar sig för Malmöiter...
Jag tror inte Lundaborna kallar sig för Malmöiter...
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:19Stormalmö eller Stor-Malmö är en av tre av SCB definierade storstadsregioner och den minsta av dessa. Enligt SCB:s definition omfattar regionen tolv kommuner: Jämte Malmö kommun även Lunds, Trelleborgs, Burlövs, Kävlinge, Lomma, Staffanstorps, Svedala, Ve
Stormalmö eller Stor-Malmö är en av tre av SCB definierade storstadsregioner och den minsta av dessa. Enligt SCB:s definition omfattar regionen tolv kommuner: Jämte Malmö kommun även Lunds, Trelleborgs, Burlövs, Kävlinge, Lomma, Staffanstorps, Svedala, Ve
Quote from Rasmus Olsson on 26 January 2011, 21:20Det är skillnad på Stockholm och Storstockholm samt Stockholms län.
Det är skillnad på Stockholm och Storstockholm samt Stockholms län.
Quote from Fredric Lagerström on 26 January 2011, 21:26Jag bor ju någonstans i bushen utanför Rsmus def av Gbg men kallar mej ändå Göteborgare. (t+)
Jag bor ju någonstans i bushen utanför Rsmus def av Gbg men kallar mej ändå Göteborgare. (t+)
Quote from Rasmus Olsson on 26 January 2011, 21:28Tror jag ska börja kalla mig Örebroare, det är ju bara tre län bort.
Tror jag ska börja kalla mig Örebroare, det är ju bara tre län bort.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:43Jag säger att jag är ålänning, men att jag bor i Stockholm 🙂 Och så kommer jag nog att fortsätta göra, jag identifierar mig alltid först och främst med min åländska börd, den är viktig för mig.
Jag säger att jag är ålänning, men att jag bor i Stockholm 🙂 Och så kommer jag nog att fortsätta göra, jag identifierar mig alltid först och främst med min åländska börd, den är viktig för mig.
Quote from Fredric Lagerström on 26 January 2011, 21:47Men nu gled vi över på nåt annat. Börd. Då är jag Est och inget annat!
Eestlane olen ja Eestlaseks jään.
Men nu gled vi över på nåt annat. Börd. Då är jag Est och inget annat!
Eestlane olen ja Eestlaseks jään.
Quote from ellen olsson on 26 January 2011, 23:31Jag bor i Mölndal och kommer aldrig att kalla mig Göteborgare.
Jag bor i Mölndal och kommer aldrig att kalla mig Göteborgare.
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 06:39Det spelar ingen roll vad man kallar sig om man är från Södertälje. Man är bara "Jävla nollåtta" ute i landet ändå. 😉
Det spelar ingen roll vad man kallar sig om man är från Södertälje. Man är bara "Jävla nollåtta" ute i landet ändå. 😉
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 08:34Man kan gå efter riktnummer på telefon också. Så även där tillhör du Göteborg, Fredrik. Riktnummer 031 stämmer för övrigt rätt bra överens med min indelning.
Man kan gå efter riktnummer på telefon också. Så även där tillhör du Göteborg, Fredrik. Riktnummer 031 stämmer för övrigt rätt bra överens med min indelning.