Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:00Smålänning i Själ och Hjärta (t+)
Smålänning i Själ och Hjärta (t+)
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:03Sedan är det väl en fråga om dom andra i orten ser dig som en "are"...
Finns ju orter/städer där man ska vara i 3-4 genrationen för att få kallas sig för "are"...Lägg till ett ortsnamn före "are" 😉
Sedan är det väl en fråga om dom andra i orten ser dig som en "are"...
Finns ju orter/städer där man ska vara i 3-4 genrationen för att få kallas sig för "are"...
Lägg till ett ortsnamn före "are" 😉
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:12Avestaare eller Krylboare blir jag nog aldrig i lokalbefolkningens ögon. Har ju inte heller tänkt producera några 3-4 generationer som kanske kan få chansen längre fram heller så.. det är nog tvärkört. 😉
Stockholmare är jag INTE när jag är hemma i Söder
Avestaare eller Krylboare blir jag nog aldrig i lokalbefolkningens ögon. Har ju inte heller tänkt producera några 3-4 generationer som kanske kan få chansen längre fram heller så.. det är nog tvärkört. 😉
Stockholmare är jag INTE när jag är hemma i Söder
Quote from Fredric Lagerström on 27 January 2011, 09:13Tobias.
Det är ju inte alltid det går med "are". Efter många städer får man lägga "bo" för att det inte ska låta helt puckat. Pucko 😉
Tobias.
Det är ju inte alltid det går med "are". Efter många städer får man lägga "bo" för att det inte ska låta helt puckat. Pucko 😉
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:14Vetlajaaag Aadu. E g e n t l i g e n. BILD:http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-merv/shades.gif
Vetlajaaag Aadu. E g e n t l i g e n. BILD:http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-merv/shades.gif
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 09:20Jo, jag vet...och jag kommer alltid att vara en "bo"...
Kan nog inte äns kalla mig för "-länning"...(H)
Jo, jag vet...och jag kommer alltid att vara en "bo"...
Kan nog inte äns kalla mig för "-länning"...(H)
Quote from Rasmus Olsson on 27 January 2011, 09:29Aare är ett estniskt förnamn
Aare är ett estniskt förnamn
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 18:45Och en flod i Schweiz! 🙂
Och en flod i Schweiz! 🙂
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 21:00Hahahaha.... tack ska ni ha!
Några av er kan bli besvikna nu, men jag använder inte ridstövlar 😉Jag dricker gärna champagne, förstås!
Cilla /svårskrämd
Hahahaha.... tack ska ni ha!
Några av er kan bli besvikna nu, men jag använder inte ridstövlar 😉
Jag dricker gärna champagne, förstås!
Cilla /svårskrämd
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 21:28Cilla: (t+)
Cilla: (t+)