Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELPresentation av Singel-medlemmar
You need to log in to create posts and topics.

Hmm. Vi har ett systembolag? 😛

Som flygnörd måste jag ju påpeka att Grästorp ligger bara några stenkast från Kungl. Skaraborgs Flygflottilj, F7, strax norr om Tun.

Dånet av 39:or som drar på fullt, och det harmoniska surrandet från Herkarnas fyra propellrar, det är ljuv musik i mina ö

Slutet av 80-talet fanns det ett hockeylag i Grästorp som LHC brukade spöa. Annat nu, nu är det popcorn och klappa takten när man är riktigt glad som gäller. Jag är inte bitter.
Rasmus: Bättre i Linköping, vi har ett museum för flygnördar där man tom kan

Om jag inte minns helt fel så har de en flygsimulator på F7 också (jag fick prova en gång för ungefär 100 år sen, och kontentan av det hela är nog att jag inte är rätt person att överta spakarna om piloterna av någon händelse skulle sjappa. Karriärmöjligh

De har flera simulatorer på F7 men åtkomsten till de avancerade domesimulatorerna för Gripen är ytterst begränsad på såväl F7 som andra ställen. Om man inte är pilot eller jobbar med simulatorerna på något sätt så är det i princip kört.

Jo fast det är ju lite svårare att gå in på F7 jämfört med Flygvapenmuseum. De väsnas en del, men mindre än både 37:an o 35:an. För att inte tala om Caravellen.

En kompis försökte gena över plattan framför FRA:s Caravelle en gång i tiden. Det gav en "intressant" upplevelse och blev en riktig senväg... 🙂

Nja, Andrew, jag föredrar flygplan som flyger. I Linköping är de så tramsigt hemlighetsfulla.

Jag gjorde PRAO på F7 1994. Fick bland annat pumpa upp rampen på en Herk i hangaren. För hand. Det tog ett tag...

Generellt var det en trevlig upplevelse. Jag

Tur det inte hände när jag stod där, då hade jag ryckt luckan direkt! 😉
Blev ett gäng timmar totalt när det var kvällsflygningar. Malajtjänsten hade sina baksidor.

Det är allt ett jädra vuxendagis det där! 🙂