Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPressa km-tiden från 25-23 min
You need to log in to create posts and topics.

Några tankar som bara är mina egna, helt personliga, och fullt möjligt är totalt felaktiga (H)
För det första, jag förutsätter att du/ni simmar frisim (crawl) annars så borde ni ta att lära er det 😉

Vill du simma snabbare på 1000m - träna längre!
Börja

Hans synpunkter låter farligt lika min flickväns...
,dvs låter riktigt vettiga! 🙂

Många bra råd från Hans, inte minst teknikbiten, den är ack så viktig. Simning kräver en massa konditionsträning, men med dålig teknik blir man ändå hopplöst efter. Det positiva är dock att om man får lite hjälp kan man göra stora framsteg. Det går att sk

Jag kan bara köra vanligt hederligt bröstsim pga öronproblem, har haft det sen innan jag kunde gå typ. Måste köpa öronproppar som sitter kvar innan jag ens kan börja tänka på crawl och andra simsätt. Får inte få in för mycket vatten i öronen av olika anle

På apoteket finns en öronpropp ala vaxpropp som kanske funkar.

Har kollat på några olika apotek men får kanske ta en titt igen och kanske fråga nån där om råd.

Det finns öronproppar i silicon som formar sig efter örat. Jag har använt såna i många år, och de lossnar väldigt sällan.

Jag har köpt mina i simhallen, men de borde väl finnas på apoteket också.

tack för tipset 🙂 ska kolla upp det

Jag brukar ha hövvet under vatten vid "vanligt" bröstsim oxå...
Man glider bättre då!

jo jag vet, men jag kan inte ha det ju så det får gå ändå tills jag hittat några öronproppar som passar.