Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPronation o instabilitet
You need to log in to create posts and topics.

Lite av det jag funderar över hintades om under diskussionen om fivefingers löparskor (eller vad man nu ska kalla dom).

Mitt läge är som följer: Jag har ganska kraftig pronation på bägge fötter och dessutom för stort fotvalv (på spegelbord syns det att f

vill du springa på ett skonsamt sätt och slippa skador så skall du springa precis som om du
sprang barfota. Du skall sätta ner foten under kroppen (inte framför för då bromsar du) och du skall landa mitt på foten med lätt böjt knä så att fot och ben tar u

ja pronation går i många fall att träna bort.
och nej det gårinte att säga sådär på rak arm hur just du ska göra efterssom kombinationen höga fotvalv och pronation inte är särskilt vanligt

Om jag förstått det rätt är det som sagts ovan vanligare med låga fotvalv och pronation. Varför det är så kan jag bara spekulera i; är det så att fotens muskulatur inte är tillräckligt stark att hålla upp foten eller är det något medfött? Det borde ju, me

Börje: länken till artikeln i marathon.se funkar inte för mig. Jag har letat runt på sidan utan att hitta något som verkar passa in. Hur hittar jag den från startsidan? Vad har artiekln för namn?

Har skummat igenom skriften av Gilbody, och gör några refl

efter som du skriver "betydligt bättre" istället för att du blivit helt bra. så har du nog inte hittat svaret.

pose boken är bra och har övningar som som främjar löpsteget.
att testa att göra dem i en månad och sedan prova att springa är ingen dålig id

Jessica
Det kan du föralldel ha rätt i, ska överväga en investering i pose boken, men mer specifikt - var det något du kände tveksamt inför i mitt resonemang?

Kanske ska vara lite tydligare på punkten om mina kvarstående bekymmer - det är ibland lite sv

heheheh go jörgen go !!!

... är du gnällig då? Det vill jag veta.

kanske hade lite skägglossning.....kan man ju tendera att vara lite kinkig