Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPronation o instabilitet
You need to log in to create posts and topics.

...Så om man inte kan gå ned i spagat har man inskränkt rörlighet i någon led???

...isåfall torde det vara mindre än på tusen som behöver kapselstretcha?? Alltså, vafasen, detta låter ju bara mer o mer skruvat i mina öron.

Kommer du på namnet på någon a

tack Jörgen

nu är det ju förståss inte meningen att kapselstrech är något man ska läsa lite om och sedan utföra själv vid husbehov. eftersom det är något som inte görs fören man har identifierat orsaken till inskränkningen

normal rörlighet i höftleden i abduktion rä

Varsegod Anneli. Trevligt kunna bidra med lite klarhet i den allmänna förvirringen.

Måste bara klargöra ensak. Jag har surfat lite på detta denna frågeställningen om stretching. Gör en sökning och nit kommer hitta sida upp och sida ner med artiklar och r

.... Vilket väl inte räcker för split t e x? Är split (för visst är split den manövern dör man lägger benen rakt ut åt sidorna?) en ohälsosam överrörlighet? För mig känns det åtminståne som om det är lårmusklernas insida som begränsar mitt vidare "särande

Ni pratar om helt olika saker.

Självklart är det massor av tänjning som gäller för att bli vigare. De som tävlar i rytmisk sportgymnastik ägnar stor del av träningspassen (dvs många timmar i veckan) åt att tänja både med och utan en tränare som hjälper t