Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPronation o instabilitet
You need to log in to create posts and topics.

Med tanke på hur hårt du kramar katten där så.. ja, jag tror dig!

Vad ar pose-boken for nagot och var kan man kopa den?
Jessica, kan man operera bort loparkna om inte rehab ovningar hjalper efter 4 ar? Problemet kommer tydligen fran hoften som inte ar tillrackligt rorlig, finns det nagot slags ingrepp man kan gora dar

löparknä är inte ett knä problem utan ett rygg/höftproblem. fel sak har blivit behandlad om du inte blivt bättre

Dublett!

Men vad fasiken - triplett! (#)

Håller med Jessica till 100%! Jag hade rejäla problem med knät (trodde jag) förra sommaren - det smärtade i knät så jag såg stjärnor när jag sprungit ett tag. Ingenting hjälpte - förrän jag fick hjälp med ländryggen/bäckenet. DÅ försvann det knäonda direk

det finns säkert en massa annat mankan göra. mensvårt att säga såhär.
sök vidare och sluta strecha

Att inte stretcha verkar vara stora innegrejjen inom träning nu.

Någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre? Har förstått att streching inte skulle vara så nyttigt, kan iofs tänka mig att detdär eviga tänjandet inte enbart är skadeförebyggande, utan ä

om nån lyckas övertyga mig med en vettig förklaring till att en muskel blir kort så ska jag acceptera streching.
kapselstreching på inskränkta leder är däremot en fin grej.

att man däremot behöver en längre muskel vid specefika idrotsgrenar förstårjag. m

Okej... jag acepterar det, men...

..hur GÖR jag för att få en vigare kropp utan att stretcha då?

Styrkan kan jag träna, och tränar fortlöpande, men i förhållande till min "kravspecifikation" är jag rätt stark både i relation till löpare, cyklister, alpi