Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 20:44Tänk spjutkastare.... vi fick strecha lagom, inte bra att vara för rörlig då.
Tänk spjutkastare.... vi fick strecha lagom, inte bra att vara för rörlig då.
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 20:58nej en spjutkastare måste bygga upp det långsamt både styrka rörlighet. och styrkan först.
vart är det deu behöver bli vigare jörgen?
nej en spjutkastare måste bygga upp det långsamt både styrka rörlighet. och styrkan först.
vart är det deu behöver bli vigare jörgen?
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 21:09Sitter och funderar på hur jag ska svara på den frågan..
...och jag rodnar..
Det är alltså så att.. ähum, jag behöver kunna sära på benen mer.... (H) ...och lättare...
f´låt, men jag kom först inte på ngt annat sätt att säga det på, men jag försöker
Sitter och funderar på hur jag ska svara på den frågan..
...och jag rodnar..
Det är alltså så att.. ähum, jag behöver kunna sära på benen mer.... (H) ...och lättare...
f´låt, men jag kom först inte på ngt annat sätt att säga det på, men jag försöker
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 21:18är det klätringen du ska ha röligheten till?
man måste träna ruggit mycket bål och sätesmuskulatur för att bäckent ska orka med hög rörlighet i bäcken och SI-led
är det klätringen du ska ha röligheten till?
man måste träna ruggit mycket bål och sätesmuskulatur för att bäckent ska orka med hög rörlighet i bäcken och SI-led
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 21:28Jo det är klättring o annan mer krävande friluftsliv som tarvar en kombination av vighet, styrka och uthållighet (cykling o löpning är nuförtiden medel snarare än egna mål isig själva)
Men... menar du att lårens baksidor slutar strama (för att ta ett ex
Jo det är klättring o annan mer krävande friluftsliv som tarvar en kombination av vighet, styrka och uthållighet (cykling o löpning är nuförtiden medel snarare än egna mål isig själva)
Men... menar du att lårens baksidor slutar strama (för att ta ett ex
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 21:54intressant at du kallar nyckeln till många problem för en passus.
se över din sittstälning på cykeln. se till att få höftleden kapselstrechad när du ändå ska göra samma behandling för knät
intressant at du kallar nyckeln till många problem för en passus.
se över din sittstälning på cykeln. se till att få höftleden kapselstrechad när du ändå ska göra samma behandling för knät
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 22:25Trodde det framgick varför jag kallade det passus:
1. Jag har inte haft något bekymmer med si-lederna sedan jag istället började köra en massa bål- o överkroppsstyrka och träna annat , ex vis klättring.
2. Eftersom jag nämnde det för att bekräfta det vad
Trodde det framgick varför jag kallade det passus:
1. Jag har inte haft något bekymmer med si-lederna sedan jag istället började köra en massa bål- o överkroppsstyrka och träna annat , ex vis klättring.
2. Eftersom jag nämnde det för att bekräfta det vad
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 22:31Vart sitter SI leden på en människa. En väns häst har haft problem med den att den hakar fast så att säga. kiropraktorn har vart ut ett par ggr. Inte alltför lätt att rätta till på en stor häst.
Blev lite nyfiken bara på vart den sitter. kul att jämföra
Vart sitter SI leden på en människa. En väns häst har haft problem med den att den hakar fast så att säga. kiropraktorn har vart ut ett par ggr. Inte alltför lätt att rätta till på en stor häst.
Blev lite nyfiken bara på vart den sitter. kul att jämföra
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 22:38SI- leden är en led som är jäkligt viktig, men man känner den bara när den inte funkar! 😉
Den stora ryggradkotan som sitter mellan svanskotorna och ländryggskotorna kallas för sacrum (S) höftbenen kallas för Iliaca (I). leden däremellan kallas därför p
SI- leden är en led som är jäkligt viktig, men man känner den bara när den inte funkar! 😉
Den stora ryggradkotan som sitter mellan svanskotorna och ländryggskotorna kallas för sacrum (S) höftbenen kallas för Iliaca (I). leden däremellan kallas därför p
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 22:41med kapselstrech menas att man strechar själva ledkapseln.
varförö man gör det är för att leden blivit inskränkt i en viss rörelse riktning. den literatur dom finns är fackliteratur från diverse ortopedmedicinska utbildningar, åtminstonde som jag känner t
med kapselstrech menas att man strechar själva ledkapseln.
varförö man gör det är för att leden blivit inskränkt i en viss rörelse riktning. den literatur dom finns är fackliteratur från diverse ortopedmedicinska utbildningar, åtminstonde som jag känner t