Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonProteindrink
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med Torbjörn.
Efter pass på under timmen blir det mjölk, juice, frukt, nötter, mjölk, ja mat med andra ord.
Efter hårdare/längre pass eller då det blir fler pass på en dag, framförallt då jag kör tung styrketräning och kondition samma dag, då b

Jag är absolut inte sämre än att jag kan ändra mig. Den dan jag är uppe på Torbjörns nivå har jag säkert också det behovet. På den träningsnivå jag befinner mig just nu tycker jag dock att det funkar bra utan tillskott.

Du säger Daniel att sojaprotein ökar produktionen av östrogen? Oavsett hur fallet är så hur menar du att det skulle vara negativt?

Sojaprotein (billigt), mjölk, o´boy och en banan.

Eiselt är svensktillverkat, de har sina fabriker utanför Göteborg.

Jag är långt ifrån Torbjörns nivå, men jag tycker att man ibland även kan ta hänsyn till den praktiska aspekten. Det är helt enkelt smidigare att ta med sig lite pulver i en shaker som ma

Torbjörn (och andra "elit-motionärer" ): Hur mkt protein tycker ni att ni behöver efter ett pass, när en flaska oboj inte duger?

Jag drar i mig i runda slängar 30 gram direkt efter träning och utslaget ca 90-120 på hela dagen beroende på träning.
Skillnaden mot en soffrodelförare är att jag gör av med rubbet varje dag.
Är man således vanlig motionär med ca 4-5 timmars träning per

Ja, Torbjörn, det är ju en fråga om mängd. Efter ett hårt pass börjar jag med 8 dl mjölk, och blandar i ca 50 g oboypulver i det. I runda slängar 26-27 g protein, 85-90 g kolhydrater och 5-10 g fett (beroende på mjölksort för tillfället). Det är för att s

Till Erik.
Direkt efter träning / tävling ska du försöka få i dig minst 0,5 g kolhydrater och 0,1 protien per kilo kroppsvikt.

Peter: Det blir ju ca 8g för mig, vilket det ingår i 2.5dl av den mjölk jag har i kylen. Så jag ser inte varför inte oboy räcker i det fallet?