Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPsykets betydelse.
You need to log in to create posts and topics.

Utan hjärnan hade vi inte registrerat trötthet och smärta. Psyket kan ju i vissa fall ses som ett filter, där olika personer reagerar och agerar olika i olika situationer. Lyckas man få till ett positivt sådant filter tror jag det kan ha väldigt stor bety

Jag tycker det är pinsamt att de som jag sprungit/cyklat ifatt kommer ifatt mig. Därför kör jag satan. Det kanske räcker? ...lol... (H)

Ultradistanslöpning som jag håller på med kräver en d portion mental styrka.

Därför är det egentligen konstigt att många är så helt fokuserade vid enbart den fysiska aspekten och därför glömmer bort att träna psyket i tillräcklig omfattning.

Just kämpa

"UltradistansLÖNING"! Då kan man tala om proffs(H)

"Jag gråter hellre i ett 24h än på en mara", eller?

För en som håller på med Ultra löpning krävs det att man har ett starkt psyke utan det hade jag aldrig klarat av GAX 100 miles

Haha...hallå där på sig Sigge....naturligtvis har du rätt som du ju alltid har!?.....Å så undrar jag om inte frågan skulle ha varit : "Hur tänker en som absolut inte kommer att vinna." dvs våra kompisar typ..??!! För egentligen är det väl inga av vinnarn

Intressant tanke från Kjell där. Det är kanske så att den som aldrig kommer att vinna (sån som mig t.ex) har en större psykisk utmaning framför sig än den som har en chans på förstaplatsen?

Det känns väl normalt bättre mentalt att passera folk än att bli passerad av folk på banan...?

Förlåt mig Staffan R...såg inte ditt inlägg av nån outgrundlig anledning. Visst måste det vara psykiskt svårare att kuta 24H än 5km-vårjoggen. Det var ju länge sedan jag kutade nåt 5km-jogg...me det borde ju vara över på typ 25 min......24H är över efter

Jag skulle definitivt vilja säga att det krävs starkare psyke av en vinnare än av de som återfinns längre ner i resultatlistan. Rent generellt. Jag tänker då inte på det aktuella loppet utan psyket att träna stenhårt år ut och år in för att bli en vinnare