Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 07:22Sorry! Såg inte ditt svar Per-Erik!
Sorry! Såg inte ditt svar Per-Erik!
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 09:03-> Christian
Du menar laktat antar jag.
-> Christian
Du menar laktat antar jag.
Quote from Hanna Boquist on 1 September 2009, 21:21-> Christian ,Du menar laktat antar jag.
Yes! Absolut! Det var det jag menade. Fosfat vill man inte ha i benen... Bra att nån är uppmärksam 🙂
-> Christian ,Du menar laktat antar jag.
Yes! Absolut! Det var det jag menade. Fosfat vill man inte ha i benen... Bra att nån är uppmärksam 🙂
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 23:12Joho, du. Jag vill ha massor av fosfat i benen! Annars ramlar jag sönder.
Joho, du. Jag vill ha massor av fosfat i benen! Annars ramlar jag sönder.
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 10:22Jag hålle med André om att man inte ska blanda Borgskalan (upplevd ansträngning) med medelpuls. Visst har de ett visst samband (helst om man håller sig till jämförelser inom en och samma sport) men går inte hand i hand.
Exempelvis kan jag ha bra mycket h
Jag hålle med André om att man inte ska blanda Borgskalan (upplevd ansträngning) med medelpuls. Visst har de ett visst samband (helst om man håller sig till jämförelser inom en och samma sport) men går inte hand i hand.
Exempelvis kan jag ha bra mycket h
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 10:42Med andra ord, ska man använda sin känsla av "hur jobbigt kändes det när det kändes som jobbigast"? I mitt huvud så ingår återhämtningsdelen också i upplevd ansträngning och då blir ansträngningen samma som medelpulsen. När man vilar är ju inte ansträngni
Med andra ord, ska man använda sin känsla av "hur jobbigt kändes det när det kändes som jobbigast"? I mitt huvud så ingår återhämtningsdelen också i upplevd ansträngning och då blir ansträngningen samma som medelpulsen. När man vilar är ju inte ansträngni
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 13:30Borgskalan är väl -egentligen- till för en momentan uppskattning, och inte för ett helt pass?
Borgskalan är väl -egentligen- till för en momentan uppskattning, och inte för ett helt pass?
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 13:44Jag använder Borgskalan till att registrera min UPPLEVDA ansträngning, alltså inte min medelpuls (som jag kan registrera på ett annat ställe). Tex när jag åkte Vasaloppet hade jag inte särskilt hög puls men jag tyckte fortfarande att det var riktigt jobbi
Jag använder Borgskalan till att registrera min UPPLEVDA ansträngning, alltså inte min medelpuls (som jag kan registrera på ett annat ställe). Tex när jag åkte Vasaloppet hade jag inte särskilt hög puls men jag tyckte fortfarande att det var riktigt jobbi
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 14:16Kan man använda Borgskalan som hur trött man var när passet var över?
Kan man använda Borgskalan som hur trött man var när passet var över?
Quote from Catharina Brattlin on 2 September 2009, 14:16Jag gör som Anders.
På dagens långpass blev pulsens snitt 155, vilket enligt Borgskalan skulle vara "Ansträngande". Min upplevelse var annorlunda; skön myslöpning i skogen. 🙂
Jag gör som Anders.
På dagens långpass blev pulsens snitt 155, vilket enligt Borgskalan skulle vara "Ansträngande". Min upplevelse var annorlunda; skön myslöpning i skogen. 🙂