Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 14:38"Så mitt senaste Body combat pass då jag mådde superilla förmodligen för att jag ätit för lite innan passet ska vara högre på Borgskalan bara för att det var jobbigare?"
- Ja, eftersom borgskalan är en skala över upplevd ansträngning. Om det beror på att
"Så mitt senaste Body combat pass då jag mådde superilla förmodligen för att jag ätit för lite innan passet ska vara högre på Borgskalan bara för att det var jobbigare?"
- Ja, eftersom borgskalan är en skala över upplevd ansträngning. Om det beror på att
Quote from Catharina Brattlin on 2 September 2009, 14:41Jenny:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Borgskalan
Det kan väl vara ett ypperligt tillfälle att ange "Ansträngande" med tillägg "Pga dåligt energiintag" i träningsdagboken? Då vet Du ju hur Du ska undvika få samma känsla på nästa pass.
Jenny:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Borgskalan
Det kan väl vara ett ypperligt tillfälle att ange "Ansträngande" med tillägg "Pga dåligt energiintag" i träningsdagboken? Då vet Du ju hur Du ska undvika få samma känsla på nästa pass.
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 14:45Jag brukar även tänka så här: "Hur lång tid tar det att återhämta sig från det här passet?". Det kan ge en viss uppskattning om hur hårt passet har varit.
Jag brukar även tänka så här: "Hur lång tid tar det att återhämta sig från det här passet?". Det kan ge en viss uppskattning om hur hårt passet har varit.
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 14:57Ja, så kan man skriva: "Oj! Idag gick pulsen hela vägen upp till max, men det kändes inte alls jobbigt, för jag har superpowers*!"
* mer känt under det vulgära benämningen "pms"... 😉
Nä, nu ger jag mig! Lycka till med era Borgskalor och pulsnoteringar.
Ja, så kan man skriva: "Oj! Idag gick pulsen hela vägen upp till max, men det kändes inte alls jobbigt, för jag har superpowers*!"
* mer känt under det vulgära benämningen "pms"... 😉
Nä, nu ger jag mig! Lycka till med era Borgskalor och pulsnoteringar.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 00:28Hej Daniel.
"maxpuls har jag inte så bra koll på, jag har bara gått efter de riktlinjer jag hört, dvs 220 - ålder. Men jag vet inte hur mycket det kan avvika mellan olika individer?"
Ungefär som mellan min brors alfa GTV och min volvo v70. Dvs det är in
Hej Daniel.
"maxpuls har jag inte så bra koll på, jag har bara gått efter de riktlinjer jag hört, dvs 220 - ålder. Men jag vet inte hur mycket det kan avvika mellan olika individer?"
Ungefär som mellan min brors alfa GTV och min volvo v70. Dvs det är in