Quote from Guest on 7 September 2007, 20:02Hej!
Jag är inte någon särskilt rutinerad löpare, snarare joggare och inte så där rackarns bra på det heller men jag tänkte försöka bli lite bättre... Jag har provat att skapa "personliga träningsprogram" för pulsbaserad träning på I forms hemsida. Men, m
Hej!
Jag är inte någon särskilt rutinerad löpare, snarare joggare och inte så där rackarns bra på det heller men jag tänkte försöka bli lite bättre... Jag har provat att skapa "personliga träningsprogram" för pulsbaserad träning på I forms hemsida. Men, m
Quote from Funbeat user on 7 September 2007, 20:12Standardfråga ett-A: Har du mätt din maxpuls? Och matat in den?
Ja du kanske är otränad och du kanske har mkt högre maxpuls än de antar, och det kanske är ngt annat.
Standardfråga ett-A: Har du mätt din maxpuls? Och matat in den?
Ja du kanske är otränad och du kanske har mkt högre maxpuls än de antar, och det kanske är ngt annat.
Quote from Kicki Ing on 7 September 2007, 22:09Jag har inte mätt maxpulsen men jag tror att den hamnar rätt så bra enligt programmet. Jag har i alla fall aldrig uppmätt högre puls än så.
Jag har inte mätt maxpulsen men jag tror att den hamnar rätt så bra enligt programmet. Jag har i alla fall aldrig uppmätt högre puls än så.
Quote from Camilla Höög on 8 September 2007, 10:48Det intressanta är inte exakt vilken puls du har utan vilken andel av maxpulsen det är. Det säger att ha uppmätt rätt maxpuls är väldigt viktigt.
Vad har du för värden på vilo- och maxpuls?Om iform har sagt att du ska 72-90 i puls vid rask promenad och
Det intressanta är inte exakt vilken puls du har utan vilken andel av maxpulsen det är. Det säger att ha uppmätt rätt maxpuls är väldigt viktigt.
Vad har du för värden på vilo- och maxpuls?
Om iform har sagt att du ska 72-90 i puls vid rask promenad och
Quote from Lars Mörrby on 8 September 2007, 10:54Du skall nog försöka ta det lugnt Lena.
Försök promenera ett par gånger i veckan och
jogga ett par gånger i veckan. När du joggar så tror jag att du skall anstränga dig för att
hålla nere tempot och inte heller springa för länge. den största risken nä
Du skall nog försöka ta det lugnt Lena.
Försök promenera ett par gånger i veckan och
jogga ett par gånger i veckan. När du joggar så tror jag att du skall anstränga dig för att
hålla nere tempot och inte heller springa för länge. den största risken nä
Quote from Fredrik Närenfors on 8 September 2007, 18:5772-90 har jag när jag sitter vid skrivbordet.
Många människor har 70 som vilopuls utan att det anses anmärkningsvärt högt.Jag tror du fått helt galna värden att utgå ifrån. Sen kan du lugnt glömma alla formler som beräknar en maxpuls. Normala människor
72-90 har jag när jag sitter vid skrivbordet.
Många människor har 70 som vilopuls utan att det anses anmärkningsvärt högt.
Jag tror du fått helt galna värden att utgå ifrån. Sen kan du lugnt glömma alla formler som beräknar en maxpuls. Normala människor
Quote from Kicki Ing on 8 September 2007, 21:41Det är inte det att jag har svårt att klara sträckorna i programmet. Jag har joggat ganska många gånger i sommar utan att använda pulsmätare så därför blev jag förvånad när jag tydligen hamnar alldeles för högt utifrån värdena på "I form:s" träningsprogra
Det är inte det att jag har svårt att klara sträckorna i programmet. Jag har joggat ganska många gånger i sommar utan att använda pulsmätare så därför blev jag förvånad när jag tydligen hamnar alldeles för högt utifrån värdena på "I form:s" träningsprogra
Quote from Kicki Ing on 8 September 2007, 21:41Förresten, vad är Borgskalan? *nyfiken*
Förresten, vad är Borgskalan? *nyfiken*
Quote from Fredrik Närenfors on 8 September 2007, 23:11googla. det tar för lång tid att förklara
googla. det tar för lång tid att förklara
Quote from Camilla Höög on 9 September 2007, 13:12180 är alltså din högst uppmätta puls? Det är ju högst individuellt, men själv ligger jag på 200-210 i max och vilopuls på 40. Jag är 30 år.
Om du kör lite backintervaller med några riktigt intensiva på slutet så bör du hamna tillräckligt nära din maxpul
180 är alltså din högst uppmätta puls? Det är ju högst individuellt, men själv ligger jag på 200-210 i max och vilopuls på 40. Jag är 30 år.
Om du kör lite backintervaller med några riktigt intensiva på slutet så bör du hamna tillräckligt nära din maxpul