Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningpulsträning
You need to log in to create posts and topics.

Enligt medicinska källor så har man den lägsta pulsen under de två sista timmarnas sömn. Så om man nu är intresserad av den så ställer man en väckarklocka två timmar innan man ska gå upp. Sätter på pulsbandet och sätter igång en inspelning. Inte särskilt

Anders,

Så klart! Tänkte inte på det... 😉

Sätt på dig klockan och pulsbandet, starta "passet", somna, vakna, avsluta "passet". Sätt på datorn, överför passet. Kolla pulskurvan.

Men själv hade jag nog gjort som Per beskriver 🙂

Anders, du menar Pers metod att mäta i samband med uppvaknade gissar jag:-)

Den andra metoden att ställa klockan två timmar innan att verka ologisk. Hur ska man veta när man ska vakna och då kunna ställa klockan två timmar innan? För det kan ju inte vara

Har sovit med pulsklockan några gånger den senaste månaden, och visst har man betydligt lägre puls cirka 90-120 minuter innan man vaknar upp. Men är det verkligen den minpuls som är intressant? Då är ju kroppen i ett ganska speciellt tillstånd då man inte

Provade mäta pulsen precis när jag vaknade. 145 slag i minuten. Jag har en RUGGIG väckarklocka!

Stackars, stackars Peter!
Du måste köpa en snällare klocka, den gamla kan va farlig för ditt hjärta!!!

Peter, om jag var du skulle jag mäta pulsen innan jag vaknade (H)

Hjälp - nu har jag bokat in tid nästa onsdag med en PT för ett maxpulstest. Vi skulle börja med ett Flextest som uppvärmning och sedan köra maxpulstestet. Nu blir jag nervös....

Intressant.
Vad är ett flextest och hur ska ni sedan köra maxpulstestet