Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningpulsträning
You need to log in to create posts and topics.

Jag slog upp flextest och det är tydligen samma sak som Coopertest - det skulle vi köra som uppvärmning.

Hur hon lägger upp maxpulstestet vet jag inte - det visar sig. Men vi ska köra på löpband. Jag är nervös för hon varnade mig med ett flin på läpparna

Verkar som att hon vet vad hon talar om och det låter ju lovande. Glöm inte att rapportea i en ny tråd när det är avklarat.
Vad kostar det förresten?

Vad kostar det att göra ett sånt test? Det hade varit intressant att få reda på maxpulsen utav några proffs. För det stämde inte på min Polarklocka när jag sprang gbg-varvet senast. Den visade när jag kom i mål att genomsnittspulsen låg på 104 % 😀

Jo, hon är duktig! 🙂

Det kostar 500:- och det är väl investerade pengar tycker jag. Jag vill veta min maxpuls eftersom jag tänkt skaffa mig en pulsmätare.

Rapport kommer (om jag överlever!) (#)

Joackim - hon sa att det ofta är väldigt stor skillnad mellan den beräknade och den faktiskta maxpulsen. Och det säger hon inte för att hon vill ragga kunder - hon har nog ändå. Tvärtom berättade hon att hon väldigt ofta avråder folk från att göra maxpuls

Vältränad är man ju 😉 haha

Nej, men vad jag har märkt ligger min puls skyhögt när jag löptränar. Nånstans mellan 90-95 % Det ska ju teoretiskt inte gå att ligga så en längre tid men inom den gränsen ligger jag hela tiden under den timmen jag springer (f

Lova att rapportera om maxpuls testet!!
låter spännande, fast jag tror att det är svårt att
komma upp i max...

Joachim,
ändra inställningen manuellt
för antingen är du elit eller helt makalöst mjölksyre tålig om
du kan springa på 90 % ett helt pass
🙂

själv skulle jag antagligen få en infarkt om jag försökte.
men det ska bli kul att höra hurtbulles (det är verkligen ett gulligt namn) raport senare

VAR ska du göra testet, Fia?

Lotta-

Jo jag vet ju att man kan pilla i en annan siffra. Men vad är då lämpligt? Den ligger redan nu på runt 200 eller nått :S Vad är en normal puls när man kör på ganska hårt på 1-1,5 mil?