Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 14:53Äh om jag har luft eller kväve vem bryr sig...jag kan förstå skillnaden för en elitcyklist...men vad tusan...kom in i matchen...Sov du ordentligt innan träningen? Åt du rätt mat? Nyoljad kedja??? Trimmat av vikten???
Äh om jag har luft eller kväve vem bryr sig...jag kan förstå skillnaden för en elitcyklist...men vad tusan...kom in i matchen...Sov du ordentligt innan träningen? Åt du rätt mat? Nyoljad kedja??? Trimmat av vikten???
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 15:32Helium, det har vi på jobbet till "Väder ballongerna"
kanske skulle kunna vara något att ha i däcken.
Hummmmm, måste provas.Vänligen
P.
Helium, det har vi på jobbet till "Väder ballongerna"
kanske skulle kunna vara något att ha i däcken.
Hummmmm, måste provas.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 17:04så där testat och klart
SKS Wese 120 psi efter 400 pumptag jobbigt men inte hopplöst
BBB spraypump 16 g patron första patronen 100 psi sen var luften slut fjuttade för mycket med flera mätningar sen med andra patronen efter att ha tömt däcket till noll
så där testat och klart
SKS Wese 120 psi efter 400 pumptag jobbigt men inte hopplöst
BBB spraypump 16 g patron första patronen 100 psi sen var luften slut fjuttade för mycket med flera mätningar sen med andra patronen efter att ha tömt däcket till noll
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 17:21Efter att förra året kört med co2 som ej fungerade på Vätternrundan och sedan fick stå och vänta nästan en timme på att få hjälp så har jag köpt mig en handpump 🙂
Efter att förra året kört med co2 som ej fungerade på Vätternrundan och sedan fick stå och vänta nästan en timme på att få hjälp så har jag köpt mig en handpump 🙂
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 20:18Linus skrev:
>>jag har för mig att det finns kombipumpar (som alltså både tar patron och kan >>användas som vanlig pump). Någon som har erfarenhet av en sådan?Jepp det finns sådana pumpar i både aluminium och kolfiber.
http://www.cyclecomponents.se/2/
Linus skrev:
>>jag har för mig att det finns kombipumpar (som alltså både tar patron och kan >>användas som vanlig pump). Någon som har erfarenhet av en sådan?
Jepp det finns sådana pumpar i både aluminium och kolfiber.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 21:15En icke-fungerande handpump är inte särskilt mycket bättre än en icke-fungerande co2-pump....
En icke-fungerande handpump är inte särskilt mycket bättre än en icke-fungerande co2-pump....
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 21:28helium i däcken är inte bra, de små molekylerna letar sig igenom slangen.
Kväve är större molekyler som stannar kvar i slangen.
I vanlig luft är det ca 20% som INTE är kväve. ( kanske som pyser ut ?)
helium i däcken är inte bra, de små molekylerna letar sig igenom slangen.
Kväve är större molekyler som stannar kvar i slangen.
I vanlig luft är det ca 20% som INTE är kväve. ( kanske som pyser ut ?)
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 23:07Ingen expert men är det inte skillnad på helium o helium? Sk ballonghelium är blandad med ngt så det inte läcker medans industriell helium är mkt "renare "
Ingen expert men är det inte skillnad på helium o helium? Sk ballonghelium är blandad med ngt så det inte läcker medans industriell helium är mkt "renare "
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 23:19Jag har Helium tub och även Helium kanttråd.
Jag har Helium tub och även Helium kanttråd.
Quote from Mikaela Lexén on 15 April 2009, 23:34Nisse skrev:
"Kväve är större molekyler som stannar kvar i slangen.
I vanlig luft är det ca 20% som INTE är kväve. ( kanske som pyser ut ?) "Då borde koncentrationen av kväve öka för varje gång man pumpar om det bara är det övriga som sipprar ut...
Efte
Nisse skrev:
"Kväve är större molekyler som stannar kvar i slangen.
I vanlig luft är det ca 20% som INTE är kväve. ( kanske som pyser ut ?) "
Då borde koncentrationen av kväve öka för varje gång man pumpar om det bara är det övriga som sipprar ut...
Efte