Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRåd: tempocykel eller -båge, bike …
You need to log in to create posts and topics.

Jag är i valet och kvalet och det vore roligt med lite input och råd:

Bakgrund:
Jag är "löpare som cyklar". Träningscyklingen (pendlar också) är alltid ensam, och sporren har varit en årlig triathlon (olympisk, 40 km cykling). Men det har varit svårt med

Alltså, du cyklar ju i princip ingenting så när du väl ger dig ut på en 6-milsrunda så är det såklart det känns i kroppen, i rumpan, nacken, ryggen osv. Oavsett om din cykel är rätt inställd eller inte, så måste kroppen vänja sig.

Med tanke på att du ha

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=78776

Lite biligare än en ny cykel för 25000:- och skillnad i prestation blir obefintlig. Om du komma igång med cykling ordentlig, då kan en riktig tempocykel, karbonhjul osv komma i frågan, men inte

Jag tror de flesta får ont i början - det är en ovan position. Själv fick jag rejält ont i rygg, nacke, och rumpa. Men man blir starkare och starkare över tiden.

Därmed inte sagt att du inte ska göra en bikefit. Har du inte gjort någon och inte vet något

Du har ju ett jättebra motiv, en halv IM som du skrev. Bara att bita ihop och kämpa dig i form då. Finns det någon som INTE lidit en del på vägen? Det hör väl till... ett par hundra mil på pass som är längre än 2 timmar, måste du väl kunna skrapa ihop inn

2. Eller tempostyre på din vanliga racer, för att strula till det lite och ge dig fler alternativ. Jag lät en cykelbutik göra mekningen.

Kan väl bara vara triathleter som tror att det alltid ger bättre träningseffekt att ligga själv å nöta?

Så långt verkar tempobåde på min befintliga vinna.
Kombinerat med betalt bikefit, baserat på tempobägen.

För att förtydliga:

Att jag behöver bita ihop och köra på vet jag. Jag förväntar mig inte att cykeln gör det år mig ;).

Jag har också misstänkt

Jag röstar för tempocykel, nya prylar är alltid bra för motivationen.

Om du vill ha ett konkret tips så har (hade?) cykelcity Canonndale slice st54 på höstrean för 17 600:-
Svårt att hitten en mer prisvärd cykel tror jag.

Då får du pengar över till ett

Är lite i samma sits som TS och kommer utifrån de råd jag fått köra på linjen köpa en racer och eftermontera pinnar.

Tempocykelns lägre sittställning sliter ännu mer mer än racerns sittställning. Många motionärer i mer mogen ålder med t.ex. begränsad rör