Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRödbetsjuice?
You need to log in to create posts and topics.

Eller plocka nässlor som växer på en gammal gödselstack. Eller odla egen spenat och gödsla med extra kväve. Det är sådant jag lärt mig man ska undvika pga att för höga nitrathalter, som ansetts hälsovådliga. Kanske dags att omvärdera?

"Varför rödbetsjuice? Spenat, rucola och mangold har ju betydligt högre halter av nitrat..."
Jag är inte säker men kan tänka mig att det är svårt att äta dessa saker i så stora mängder att det motsvarar vad man får i sig från rödbetsjuice och de är kanske

För att balansera upp all reklam från Micke Raittila så kan jag säga att jag nyss beställde samma märke betydligt billigare från engelska amazon.

Nu har jag druckit rödbetsjuice till och från, jag inbillar mig att det hjälper. Finns det någon som dricker det varenda dag och kan säga ifall man har märkt några resultat av detta eller ej?

http://www.runandreasrun.se - Frihet är att springa

Det är ju någorlunda lätt att testa eftersom rödbetsjuice har en korttidsseffekt: drick juice i stor mängd 3-4 dagar innan tex ett millopp och notera resultat, spring andra millopp då du omväxlande dricker/inte dricker juice och notera resultatet. Kolla e

Drack rödbetsjuice som förberedelse ett år (2011) då jag först persade på halvmaran för att en vecka senare göra likadant på LL. Om de för mig goda resultaten berodde på rödbetsjuicen eller något annat vet jag ej, jag kanske för ovanlighetens skull var br

Bra skrivet om rödbetsjuice av Hjärnfysik - en blogg om hjärnan och löpning http://hjarnfysik.blogspot.se/search/label/rödbetsjuice

Bumpar igång den här tråden igen.
Har precis dragit i mig mitt första glas rödbetsjuice någonsin.
Klart man måste testa och även om det inte ger något så dör man inte av det iaf. 🙂

Min spontana första kommentar är: HERREGUD SÅ VIDRIGT DET SMAKAR!
Som at

Blanda i lite pressad citron eller lime så blir jordsmaken mindre påträngande.

Gått ! Namm... ! 😉