Quote from Guest on 8 August 2007, 18:35I förrgår var det en tjej som blev överfallen och utsatt för ett våldtäktsförsök i joggingspåret mitt på eftermiddagen här i Trollhättan.
http://www.ttela.se/?article=32033
Det har gjort att jag för första gången känner mig otrygg i joggingspåret. Vad s
I förrgår var det en tjej som blev överfallen och utsatt för ett våldtäktsförsök i joggingspåret mitt på eftermiddagen här i Trollhättan.
http://www.ttela.se/?article=32033
Det har gjort att jag för första gången känner mig otrygg i joggingspåret. Vad s
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 18:45Träna alternativt i form av kickboxning... Nej skämt osidå. Men man kan ju faktiskt alltid lära sig självförsvar, eller ha med sig pepparspray/sån-här-sak-som-låter-jättemycket.
Eller springa ifrån överfallsmannen^^
Träna alternativt i form av kickboxning... Nej skämt osidå. Men man kan ju faktiskt alltid lära sig självförsvar, eller ha med sig pepparspray/sån-här-sak-som-låter-jättemycket.
Eller springa ifrån överfallsmannen^^
Quote from mårten jansson on 8 August 2007, 18:52Frågan är om man har ork att springa ifrån honom när man själv sprungit en bit och är inställd på 5-10-15 km medan han är inställd på att springa 100 m samt är helt utvilad...
Välj spår med insyn och tider då fler än du är ute i spåren.
Ha självförsvarss
Frågan är om man har ork att springa ifrån honom när man själv sprungit en bit och är inställd på 5-10-15 km medan han är inställd på att springa 100 m samt är helt utvilad...
Välj spår med insyn och tider då fler än du är ute i spåren.
Ha självförsvarss
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 19:03Jag skulle aldrig kunna springa ifrån någon...
Självförsvar ger en en del som självförtroende och instinkter men att bli riktigt arg och slå sparka och bitas är bra. De flesta är inte beredda på rent raseri.Har däremot funderat på att köpa en sådan där
Jag skulle aldrig kunna springa ifrån någon...
Självförsvar ger en en del som självförtroende och instinkter men att bli riktigt arg och slå sparka och bitas är bra. De flesta är inte beredda på rent raseri.
Har däremot funderat på att köpa en sådan där
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 19:13Leta upp löparkompisar och spring tillsammans. På en ort som Trollhättan borde det inte vara några problem, finns säkert till och med folk här på Funbeat.
Leta upp löparkompisar och spring tillsammans. På en ort som Trollhättan borde det inte vara några problem, finns säkert till och med folk här på Funbeat.
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 19:35Ja, när jag känner mig osäker har jag med mig överfallsalarma. Känns tryggare då, och har jag mitt vätskebälte brukar jag pressa ned mobilen om jag ska springa på avskilda platser 😉
Måste poängtera att pepparspray är olagligt i sverige. Inte för att jag
Ja, när jag känner mig osäker har jag med mig överfallsalarma. Känns tryggare då, och har jag mitt vätskebälte brukar jag pressa ned mobilen om jag ska springa på avskilda platser 😉
Måste poängtera att pepparspray är olagligt i sverige. Inte för att jag
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 19:47vissa former av försvartspreyer är tillåtna i svergie
det är bara att dubbelkolla om dom är tillåtna eller inte
när det gäller våldtäktsförsök så försöker killar ofta med dom som är osäkra
och blir ofta helt paff ifall tjejen (som dom tycker ska vara sva
vissa former av försvartspreyer är tillåtna i svergie
det är bara att dubbelkolla om dom är tillåtna eller inte
när det gäller våldtäktsförsök så försöker killar ofta med dom som är osäkra
och blir ofta helt paff ifall tjejen (som dom tycker ska vara sva
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 19:50Tecknikmagasinet har 2 sorters överfallsspray, kör på den färgade!
Tecknikmagasinet har 2 sorters överfallsspray, kör på den färgade!
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 20:18Egentligen vill jag inte ge efter för de få som faktiskt överfaller folk. Jag vill inte känna mig tvungen att ringa en kompis för att ha någon att springa med. Inte heller så vill jag anpassa mig till att springa när det är mycket folk i spåret. Jag ägnar
Egentligen vill jag inte ge efter för de få som faktiskt överfaller folk. Jag vill inte känna mig tvungen att ringa en kompis för att ha någon att springa med. Inte heller så vill jag anpassa mig till att springa när det är mycket folk i spåret. Jag ägnar
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 20:30Det är alltid bra att förbereda sig mentalt hur man skulle kunna agera om man blir överfallen. Tänka sig hur högt jag skriker, hur jag kan sparka o.s.v. För som LinnB skriver är mycket vunnet om man blir riktigt ARG och visar det.
Jag har upplevt det sj
Det är alltid bra att förbereda sig mentalt hur man skulle kunna agera om man blir överfallen. Tänka sig hur högt jag skriker, hur jag kan sparka o.s.v. För som LinnB skriver är mycket vunnet om man blir riktigt ARG och visar det.
Jag har upplevt det sj