Quote from mårten jansson on 10 August 2007, 14:46Jag tycket inte heller att man ska låta rädsla begränsa sig, men sanningen är att är man rädd så är man genast begränsad. Det hjälper ju inte att man gör saker för att man "ska kunna göra dem" om man är livrädd hela tiden. Då är det viktigaste att hitta s
Jag tycket inte heller att man ska låta rädsla begränsa sig, men sanningen är att är man rädd så är man genast begränsad. Det hjälper ju inte att man gör saker för att man "ska kunna göra dem" om man är livrädd hela tiden. Då är det viktigaste att hitta s
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 15:16Jag undrar hur många här som egentligen varit i en potentiellt livshotande situation/våldtäktssituation egentligen.
Innan man varit där vet man inte hur man reagerar. Man kan gissa förståss, men det är väldigt få som VET.
Visst kan man till viss del tr
Jag undrar hur många här som egentligen varit i en potentiellt livshotande situation/våldtäktssituation egentligen.
Innan man varit där vet man inte hur man reagerar. Man kan gissa förståss, men det är väldigt få som VET.
Visst kan man till viss del tr
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 17:38som sagt freeze , fight eller flee...
själv är jag en freeze
som sagt freeze , fight eller flee...
själv är jag en freeze
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 19:14Igår var jag och köpte försvarsspray och tog sedan en joggingtur i milspåret. Man känner sig tryggare. Anledningen till att jag känner mig otrygg i spåret nu är att det just har varit ett överfall här. I vanliga fall är jag som så många andra mer rädd för
Igår var jag och köpte försvarsspray och tog sedan en joggingtur i milspåret. Man känner sig tryggare. Anledningen till att jag känner mig otrygg i spåret nu är att det just har varit ett överfall här. I vanliga fall är jag som så många andra mer rädd för
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 22:30Lady G, precis! Man vet inte på förhand - och är det dessutom skjutvapen eller knivar inblandat så kommer saken i mycket i ett annat läge! Det gäller också att göra en korrekt riskbedömning. Någon försöker skrämma en till underkastelse, hur väl tror man a
Lady G, precis! Man vet inte på förhand - och är det dessutom skjutvapen eller knivar inblandat så kommer saken i mycket i ett annat läge! Det gäller också att göra en korrekt riskbedömning. Någon försöker skrämma en till underkastelse, hur väl tror man a