Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRädd för att springa
You need to log in to create posts and topics.

Fast alla är ju inte så snabba 🙂 Och om vi tänker inte bara i löpspåret utan på väg hem klockan två på lördagsnatten i höga klackar så kan de ju vara bra att vara förberedd på andra sätt...

Ja, i löpspåret har man väl optimala omständigheter för att springa ifrån någon!
Högklackade skor däremot är bättre som tilllhyggen 😉

Men väldigt mkt handlar om att identifiera en hotsituation innan den verkligen uppstått, medan det går att ta sig ur d

om man far ut på krogen kan man ha me sig gympadojor i väskan som man tar på sig när man är på väg till/från olika ställen

Sant - och så kan man dänga till med väskan 🙂

Lingling, det jag menar är att när man slåss har man en massa kemikalier i blodet som hjälper en att ignorera smärta. Alla kan inte slåss, men man kan "go down fighting". Risken är att man får värre stryk, men min övertgelse är att det gör det lättare att

En gång när jag blev uppspöad hade jag djävligt lite kemikalier i blodet som hjälper en att ignorera smärta. Mest för att jag var rädd och inte ville slåss. Det sket de andra killarna i. Det är svårt att springa när man är fasthållen.

OK då är jag med i vad du menar. Att "tillåta" sig att bli arg i såna lägen är bra, och som sagt handlingförlamning är inte bra.

Jag är lite sur på det där när ngn säger "bara" så länge inget sexuellt ingår i våldet, ungefär som en historia där en flicka

man har ju det "inprogramerat"
fight freeze eller fleeom det är det du menar
jag hamnar i freeze men försöker att bli av med det
vet inte om det går men försöka går ju

kanske ska förklara vad jag menat det verkar ha blivit
missförstånd...(kanske)
det är större riska att man lir våldtagen hemma
än i löparspåret, ja det händer men om man ska vara rädd för vad som kan hända
så kan man inte göra nått, det är farligt att lev

Kommer att tänka på Inger Edelfelts album "Den kvinnliga mystiken":
"... för att vara helt säker gå ine ut,dra gärna ur telefonjacket också"

Chica, jag håller med dig, man kan inte ta bort alla risker, men kan reducera dem och man kan låta bli sånt som