Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 19:20Det är i det närmaste omöjligt att skydda skrevet och knäna samtidigt för sparkar - och många män kommer ihåg att skydda skrevet, men tänker inte på knäna - men välj det som är öppet mål 😉
Det är i det närmaste omöjligt att skydda skrevet och knäna samtidigt för sparkar - och många män kommer ihåg att skydda skrevet, men tänker inte på knäna - men välj det som är öppet mål 😉
Quote from Jan Lundquist on 9 August 2007, 23:18Reflektion:
Att den här diskussionen ens ska behöva komma upp... Att tjejer ska ens behöva tänkta tanken att det är obehagligt att vistas på vissa områden bara för att deras kroppar är föremål för kränkningar. Det är bedrövligt (t-)
Reflektion:
Att den här diskussionen ens ska behöva komma upp... Att tjejer ska ens behöva tänkta tanken att det är obehagligt att vistas på vissa områden bara för att deras kroppar är föremål för kränkningar. Det är bedrövligt (t-)
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 23:36Det är livet, verkligeten suger... Det man kan göra är att förbereda sig för den.
Det är livet, verkligeten suger... Det man kan göra är att förbereda sig för den.
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 07:35När jag jobbade som taxichaufför skaffade jag en licensfri försvarsspray. Behövde inte använda den men det var skönt att ha den med. Skickar med en länk till sidan där det står om den. http://www.skunkspray.nu/ 1 st kostar visst 199:- Ut o kuta var inte
När jag jobbade som taxichaufför skaffade jag en licensfri försvarsspray. Behövde inte använda den men det var skönt att ha den med. Skickar med en länk till sidan där det står om den. http://www.skunkspray.nu/ 1 st kostar visst 199:- Ut o kuta var inte
Quote from mårten jansson on 10 August 2007, 09:27Fast det var väl ganska dumma siffror :S Vad som i så fall är intressant är väl killars allmäna risk att bli överfallna jämfört med samma siffror på tjejer?
Fast det var väl ganska dumma siffror :S Vad som i så fall är intressant är väl killars allmäna risk att bli överfallna jämfört med samma siffror på tjejer?
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 09:31alltså risken är inte så stor som den uppmålas av media att den är
det är farligare för killar att gå ut
men tjejer blir ju våltagna och det är hemskt
men oftast sker det av nån man känner
man hör ju alldrig killar säga att dom inte vågar fara ut och spri
alltså risken är inte så stor som den uppmålas av media att den är
det är farligare för killar att gå ut
men tjejer blir ju våltagna och det är hemskt
men oftast sker det av nån man känner
man hör ju alldrig killar säga att dom inte vågar fara ut och spri
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 09:38Men det är ju en annan sak och väldigt mycket mera kränkande att bli våldtagen än att "bara" bli nerslagen. Killarna blir ju inte direkt, oftast, våldtagna heller.
Men det är ju en annan sak och väldigt mycket mera kränkande att bli våldtagen än att "bara" bli nerslagen. Killarna blir ju inte direkt, oftast, våldtagna heller.
Quote from mårten jansson on 10 August 2007, 09:40Men i så fall vore det väl rimligt att jämföra hur många män som blir våldtagna med hur många kvinnor... Att fler män blir överfallna än kvinnor blir våldtagna ger ju ingenting?!
Men i så fall vore det väl rimligt att jämföra hur många män som blir våldtagna med hur många kvinnor... Att fler män blir överfallna än kvinnor blir våldtagna ger ju ingenting?!
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 09:47Det är en sån där grej "hon blev ju iaf inte våldtagen" eller "män behöver ju inte vara rädda för DET" osv.
Den som inte utsatts för ett "vanligt" överfall inser inte hur kränkande och skrämmande det är.
Hur tror ni att en kille som överfalls av två eller
Det är en sån där grej "hon blev ju iaf inte våldtagen" eller "män behöver ju inte vara rädda för DET" osv.
Den som inte utsatts för ett "vanligt" överfall inser inte hur kränkande och skrämmande det är.
Hur tror ni att en kille som överfalls av två eller
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 09:50somliga killar blir ihjälslagna dessutom - och det "leder" vad jag vet män i, att bli mördade (ja kvinnor mördas också, men om vi tittar på risker).
somliga killar blir ihjälslagna dessutom - och det "leder" vad jag vet män i, att bli mördade (ja kvinnor mördas också, men om vi tittar på risker).