Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 08:34JA TJEJER! Det är rätt attityd! Så skönt att höra att inte alla tjejer faller för medias vinkling om att vi är offer för farliga män och bör hålla oss i ängsliga grupper när vi rör oss utomhus!
När jag läste på socionomuniversitetet så framkom att de fle
JA TJEJER! Det är rätt attityd! Så skönt att höra att inte alla tjejer faller för medias vinkling om att vi är offer för farliga män och bör hålla oss i ängsliga grupper när vi rör oss utomhus!
När jag läste på socionomuniversitetet så framkom att de fle
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 08:44Om folk slutade uppfostra sina flickor med "Om du ignorerar dem så slutar de", "våld är ALLTID fel" och alla jäkla tecknade barnserier där tjejer antagligen är oresonliga, assistent till pojkarna, eller blir måste räddas i allmänhet.
Passivitet funkar int
Om folk slutade uppfostra sina flickor med "Om du ignorerar dem så slutar de", "våld är ALLTID fel" och alla jäkla tecknade barnserier där tjejer antagligen är oresonliga, assistent till pojkarna, eller blir måste räddas i allmänhet.
Passivitet funkar int
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 09:39Jag höll på att råka riktigt illa ut en gång, men jag fick in en klockren spark i personens skrev och jag lovar - han var säkert "ur funktion" ett bra tag efteråt. När jag sprang därifrån låg han på marken och kved.
Jag höll på att råka riktigt illa ut en gång, men jag fick in en klockren spark i personens skrev och jag lovar - han var säkert "ur funktion" ett bra tag efteråt. När jag sprang därifrån låg han på marken och kved.
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 10:00Jag köper din poäng Katarina att man inte skall BEHÖVA springa ihop, tänkte det mer som en lösning om man stannat hemma istället för att springa. Speciellt när något just skett i närheten där man bor.
Dessutom kan det ju vara kul:-)När du skriver att di
Jag köper din poäng Katarina att man inte skall BEHÖVA springa ihop, tänkte det mer som en lösning om man stannat hemma istället för att springa. Speciellt när något just skett i närheten där man bor.
Dessutom kan det ju vara kul:-)
När du skriver att di
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 11:23Nej, jag är inte alltid helt trygg, och jag tycker inte att man ska känna sig helt trygg i alla lägen heller.
Själva skiljelinjen i förhållningssätt som jag tycker är viktigt att tjejer tar ställning till är skillnaden mellan att: Vara medveten om riske
Nej, jag är inte alltid helt trygg, och jag tycker inte att man ska känna sig helt trygg i alla lägen heller.
Själva skiljelinjen i förhållningssätt som jag tycker är viktigt att tjejer tar ställning till är skillnaden mellan att: Vara medveten om riske
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 11:34Det finns ju grader på det här.
Frågan om man känner sig trygg? Tänker ALDRIG i termer av överfallsrisk någonstans? Såna tjejer tror jag faktiskt knappast finns, och då är det troligt att vi kommit in på det som kan kallas aningslöshet.Då och då blir ma
Det finns ju grader på det här.
Frågan om man känner sig trygg? Tänker ALDRIG i termer av överfallsrisk någonstans? Såna tjejer tror jag faktiskt knappast finns, och då är det troligt att vi kommit in på det som kan kallas aningslöshet.
Då och då blir ma
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 16:14Jag tror inte att polisen har utfärdat någon varning. Men jag tror å andra sidan inte att de har gripit gärningsmannen heller. Så länge han är på fri fot så är man nog inte helt trygg på något löparspår i Trollhättan.
Jag tror inte att polisen har utfärdat någon varning. Men jag tror å andra sidan inte att de har gripit gärningsmannen heller. Så länge han är på fri fot så är man nog inte helt trygg på något löparspår i Trollhättan.
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 16:39Gud förbjude att det kommer att behövas men om du inte hinner få upp spray etc.:
-SKRIK och väsnas vilket gör det sannolikt att hjälp kommer (stärker även dig i motattacken då du spänner dig). Fortsätt gorma och skrika så länge det behövs.
-Gå mot ögon
Gud förbjude att det kommer att behövas men om du inte hinner få upp spray etc.:
-SKRIK och väsnas vilket gör det sannolikt att hjälp kommer (stärker även dig i motattacken då du spänner dig). Fortsätt gorma och skrika så länge det behövs.
-Gå mot ögon
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 16:59Sparka gärna till ett knä också ... det ger dig en klar fördel när (om) du försöker sticka därifrån.
Vara trygg annars ... det där är svårt. Hur trygga var kvinnor i löpspåren dagen innan överfallet skedde?
Men lyssna och se dig för, jag vet inte om jag
Sparka gärna till ett knä också ... det ger dig en klar fördel när (om) du försöker sticka därifrån.
Vara trygg annars ... det där är svårt. Hur trygga var kvinnor i löpspåren dagen innan överfallet skedde?
Men lyssna och se dig för, jag vet inte om jag
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 19:03glöm inte att sikta in en spark på skrevet... 🙂
glöm inte att sikta in en spark på skrevet... 🙂