Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRädda Ursvik
You need to log in to create posts and topics.

påskrivet....nr 97

Alla ni som har bloggar på andra sidor osv se till att ha länken väl synlig! 91 namn räcker inte långt.

Är det nån som har koll på om de ska ta mer av Kymlinge/Ursvik dela gärna med er!

Signat. Frågan är hur nära ett naturskyddsområde man får bygga en högriskbyggnad? Stora delar av kymlinge är ju naturskyddat enligt lag men hur långt ifrån får en dyl byggnad byggas lagligt? Chansar politikerna lite för att kunna utnyttja läget?

Jag sprang milspåret där i onsdags och en bit av det var alldeles sönderkört av grävmaskiner(?) för dom har byggt en betongbro rakt in mot spåret som såvitt jag vet inte fanns veckan innan... Fattar inte varför bron är där om inte man ska bygga nåt mera d

Härligt att flera skriver på! Sprid detta runt och vitt. Bron är enligt uppgift en gång- och cykelbro för att koppla ihop de två sidorna av järnvägen och s a s utöka området. Det ska bli cykelbana hela dalgången och mot Kista/Ursvik. Fördelen är ju att de

Det var rena lerdiket då iaf men det torkar väl ihop. Då kanske det var en bra bro då! (Nu har jag skrivit på också!)

Nr 108

Grönt är skönt!

Är nr. 107 på listan.

Skrivit på - självklart!!!

Ursvik ligger lite för långt bort för min del, men klart man stöttar er som vill springa där. (L)

Blev nr 128