Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 16:06Det som behövs är ihärdighet, ihärdighet och ihärdighet. Politiker, och framförallt hobbypolitiker, tycker om genvägar och att smyga in förändringar. Jag var en av de drivande i att rädda en park i vår närhet, i Hägersten, och min erfarenhet från det är a
Det som behövs är ihärdighet, ihärdighet och ihärdighet. Politiker, och framförallt hobbypolitiker, tycker om genvägar och att smyga in förändringar. Jag var en av de drivande i att rädda en park i vår närhet, i Hägersten, och min erfarenhet från det är a
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 16:10Jo, en kommentar till. I samtal med politiker i byggnadsnämnden kom ytterligare intressant information fram. Oftast är det inget som helst problem att driva igenom byggnadsförslag i områden med fler invandrare, sydväst om stan och Järva.
Citat: "Det är
Jo, en kommentar till. I samtal med politiker i byggnadsnämnden kom ytterligare intressant information fram. Oftast är det inget som helst problem att driva igenom byggnadsförslag i områden med fler invandrare, sydväst om stan och Järva.
Citat: "Det är
Quote from Funbeat user on 19 September 2008, 20:39Påskrivet, nr 160
Påskrivet, nr 160
Quote from Catharina Brattlin on 19 September 2008, 23:10Jag har dessvärre inga erfarenheter från Ursvik, men ville ändå stötta. Nr 163.
Jag har dessvärre inga erfarenheter från Ursvik, men ville ändå stötta. Nr 163.
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 18:41Kalasbra att ni angagerar er. Sånt behövs mera. Men det jag saknar är förslag på var man kan bygga bostäder istället för på de föreslagna ställena som kommunerna Solna och Sumpan föreslår. Vad har ni för idéer? För både Solna och Sundbyberg växer.
Kalasbra att ni angagerar er. Sånt behövs mera. Men det jag saknar är förslag på var man kan bygga bostäder istället för på de föreslagna ställena som kommunerna Solna och Sumpan föreslår. Vad har ni för idéer? För både Solna och Sundbyberg växer.
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 18:50Kyrkogårdarna förstås.
Om de döda frystorkas blir det snabbt mull som kan förgylla grönområdena.
Nej, inget skämt. Vi måste fundera på om kyrkogårdarna numera fyller den förvaringsfunktion den hade förr, samt hur många som verkligen besöker en kyrkogård.
Kyrkogårdarna förstås.
Om de döda frystorkas blir det snabbt mull som kan förgylla grönområdena.
Nej, inget skämt. Vi måste fundera på om kyrkogårdarna numera fyller den förvaringsfunktion den hade förr, samt hur många som verkligen besöker en kyrkogård.
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 20:54Var ska man bygga? Jo, högre. Och dra ner på det extremt ytmässigt ineffektiva villabyggandet. Bygg höghus istället, förenklar allt, lokaltrafik t ex. Förtäta boendet, lämna grönytorna kvar.
Var ska man bygga? Jo, högre. Och dra ner på det extremt ytmässigt ineffektiva villabyggandet. Bygg höghus istället, förenklar allt, lokaltrafik t ex. Förtäta boendet, lämna grönytorna kvar.
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 21:39Det är den ständiga diskussionen som pågår i inflyttningsorter - ska man stadsplanera för dem som vill bosätta sig på en ort, eller ska man stadsplanera för dem som redan bor där. Jag lutar åt det senare. Vi har liknande diskussioner i Enköping, där den p
Det är den ständiga diskussionen som pågår i inflyttningsorter - ska man stadsplanera för dem som vill bosätta sig på en ort, eller ska man stadsplanera för dem som redan bor där. Jag lutar åt det senare. Vi har liknande diskussioner i Enköping, där den p
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 21:48Jag är helt med Sven här, bygg på höjden för fanken!! Sedan håller jag med Peter också, även om jag tycker att många kyrkogårdar i sig är fina grönområden som är bra för rekreation. Tror inte heller man frigör så mycket plats genom att bygga på kyrkogårda
Jag är helt med Sven här, bygg på höjden för fanken!! Sedan håller jag med Peter också, även om jag tycker att många kyrkogårdar i sig är fina grönområden som är bra för rekreation. Tror inte heller man frigör så mycket plats genom att bygga på kyrkogårda
Quote from Funbeat user on 21 September 2008, 21:50Ett alternativ till att bygga på höjden är ju att inse att inte alla kan bo på samma ställe..
Ett alternativ till att bygga på höjden är ju att inse att inte alla kan bo på samma ställe..