Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRåsta runt 2012???
You need to log in to create posts and topics.

Tack Miranda - då kör vi den 11 febuari runt Råstsjön!

Vilket härmed också är ett upprop efter funktionärer som kan stå för varvräkningen.

Tack Lena för datumet. Tycker 11 feb ligger perfekt som sista långpass innan Esbo.Råsta runt är platt och bra, perfekt inför Esbo

Ja Marcus.... det är nog platt för dig!!?....men för oss gamlingar brukar den där lilla knixen på södersidan efter typ 15 varv bli som Kebenekaise...jag tar nog med ishacka i år...kan komma att behövas..!

Med risk för att ha missuppfattat tävlingen men jag anmäler mig också 11e feb? 5 timmar? runt runt? ok. Jga ska försöka ragga en funktionär åt er. Skojsligt!

Hur lång är banan?

2100 plusminus några meter

Dom brukar beordra oss fram ett antal metrar från varvningen å målsnöret för att man på så sätt ska få en marathon-tid på 42 195 meter. Detta innebär att du ska springa 20 varv för att få denna marathon-tid. Varvar du före knappa fem timmar inför sista va

Guilty as charged.
Men det var faktiskt ingen som sa då och där att det skulle räknas som en officiell mara. Jag hade bara tänkt softa runt sjön i fem timmar och sen gå hem. Dagen efter mailade nån mej ett "grattis till maran".

2117 meter. Kontrollmätt av förbundsbanmätare Birger Fält.

I år tänker jag vara med.