Quote from ellen olsson on 25 July 2009, 10:56Leif: Den artikeln är 3 år gammal...
Leif: Den artikeln är 3 år gammal...
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 10:58Har bara skummat igenom artikeln, men oavsett vad som står i den:
hur mycket har den moderna människans fysik förändrats på 3 år? Ett resultat är ett resultat.... och beträffande löpekonomi har skribenten en viktig poäng. Och på senare tid har man visat
Har bara skummat igenom artikeln, men oavsett vad som står i den:
hur mycket har den moderna människans fysik förändrats på 3 år? Ett resultat är ett resultat.... och beträffande löpekonomi har skribenten en viktig poäng. Och på senare tid har man visat
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 10:59Fredrik, tänk på att jag är 55år gammal och vi gamlingar reagerar inte så snabbt 😉
Fredrik, tänk på att jag är 55år gammal och vi gamlingar reagerar inte så snabbt 😉
Quote from ellen olsson on 25 July 2009, 11:00Min poäng är att man kommit fram till andra saker på senare år, bl.a. att mitokondrieargumenten m.m. för att "man måste köra långpass också" inte håller längre.
Min poäng är att man kommit fram till andra saker på senare år, bl.a. att mitokondrieargumenten m.m. för att "man måste köra långpass också" inte håller längre.
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 11:02Den stora skillnanden som sannolikt var orsaken till skadorna var att mängden i antal km ökade ganska kraftigt. Från 10-15km/vecka nästan direkt upp till 30km/v. Trots att jag efter övergången "pressade mig max" betydligt mer sällan (från nästan alltid, t
Den stora skillnanden som sannolikt var orsaken till skadorna var att mängden i antal km ökade ganska kraftigt. Från 10-15km/vecka nästan direkt upp till 30km/v. Trots att jag efter övergången "pressade mig max" betydligt mer sällan (från nästan alltid, t
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 11:03Markus: no further comments (H) (t+)
Markus: no further comments (H) (t+)
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 11:20Fredrik, nya rön betyder inte per automatik att gamla rön är fel. Oftast innebär de istället att man hittat en alternativ väg till samma resultat. Sedan tar det några år till innan man hittar i vilka sammanhang den ena metoden är mer relevant än den andra
Fredrik, nya rön betyder inte per automatik att gamla rön är fel. Oftast innebär de istället att man hittat en alternativ väg till samma resultat. Sedan tar det några år till innan man hittar i vilka sammanhang den ena metoden är mer relevant än den andra
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 11:39Och för att förtydliga hur jag menar (annars lät det bara bitchigt): allmänheten, media m.m. är ganska pigga på att plocka upp de senaste rönen och göra dem till "nya grejen" - typ att det man gjort tidigare är fel, nu är det det här som gäller. Det är fö
Och för att förtydliga hur jag menar (annars lät det bara bitchigt): allmänheten, media m.m. är ganska pigga på att plocka upp de senaste rönen och göra dem till "nya grejen" - typ att det man gjort tidigare är fel, nu är det det här som gäller. Det är fö
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 12:40Med forskning och statistik kan man visa allt.
Tyvärr så är all träning kompromisser för individen.
Med forskning och statistik kan man visa allt.
Tyvärr så är all träning kompromisser för individen.
Quote from Funbeat user on 25 July 2009, 12:55Nej, man kan inte visa allt med forskning och statistik. Men man kan felaktigt tolka allt utifrån forskning och statistik.
Bästa slutsatsen är antagligen ändå "just f*ing train". 🙂
Nej, man kan inte visa allt med forskning och statistik. Men man kan felaktigt tolka allt utifrån forskning och statistik.
Bästa slutsatsen är antagligen ändå "just f*ing train". 🙂