Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Man kan komma ihåg att utan diskussioner så har även glada amatörer som jag ingenstans att hämta inspiration och influenser från. "Spring som det passar dig"-filosofin har definitivt meriter, framförallt jämfört med talibantänket. Men det finns ett mellan

"Frågan är, varför reagerar många så negativt när någon skriver om "bra" löpteknik ? (alltså teknik som gör dig snabb och skadefri)"

Alltså, det där stämmer ju inte alls och är nåt som jag tror många motionärer faktiskt tror, att man automatiskt ska bli

Ett aktivt framfota löpsteg sliter på vaderna, ja. Men att inte springa med älgakliv innebär ingalunda att man per definition landar/springer på/belastar framfoten och vaderna. Mittfotisättning funkar det också. En av de mer nyanserade här på FB betonar a

Tack Anders. (t+)

Ooops. Tror du åsyftar en annan person. :@

Detta trodde jag inte skulle hända när jag la upp länken. Där ser man vilket känsligt ämne det är .
Har själv inte kunnat träna sen i början på Augusti , begynnande häl problem med för hård träning och inte lyssnat på kroppen.
Jag kommer att pröva och tr

Vad är ett översteg för dig?

Där är vi nog ej heller överens vad som menas.
Hur stor dos är minimum?

En anledning till att motionärer idag blir skadade är nog att många går från total inaktivitet till löpning. Förr var det nog vanligare att man gick till fots ett antal km per dag, som en del av livet.