Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

K-G. Det jag kan bli trött på i teknik-trådarna här på funbeat är att dom som faktiskt är intresserade av löpteknik inte kan dela med sig av tips ock länkar sinsemellan utan att behöva fäktas med dom som inte har något intresse alls av det. Har man redan

Fredric.
Jag kan å min sida bli "trött" på dessa "besserwissrar" som anser att om det ej finns vetenskaplig grund så är det ointressant.

Dessutom Fredric så föddes jag med en viss löpstil.
Den använde jag så länge jag kunde springa fort.
Då sprang ja

En kritisk syn på en text man inte ids läsa är för mig intet värt och jag väger heller inte in den i min egen bedömning.

De som redan kommit så långt i sin löpteknikutvärdering att informationen anses vara felaktig eller ointressant för dem själva kanske

Jag upphör aldrig att förvånas hur lätt alla här på FB tror att man kan modifiera sitt eget löpsteg UTAN att ha en kunnig tränare som står och tittar på.

Om man jämför med tex alpin utförsåkning så tror jag få skulle föreslå att själv läsa sig fram till

Nej Henrik, du har ju din bild klar, så att du ignorera kritik är väl helt OK.

Jag har läst delar ut av texten, och det gav inte mersmak. Den delen jag har läst saknar referenser, tex. Måste jag läsa resten för att bedöma det jag läst? Nej, tror inte det

Jag är urgammal + urtöntig + har alltid fel.

En ännu äldre sa en gång:
Sokrates: Den ende man jag hört talas om som hade vett att inse att han visste det andra inte visste, nämligen att han inte visste något.

Torgers hemsida tar upp en massa bra, en d

->Magnus Vi behöver inte missförstå varandra. Att säga att en text inte är väl underbyggd utan att ha läst den gör att jag inte väger in den bedömningingen i min egen. Vad andra gör står dem fritt.

Min bild (av löpteknik) är inte klar. Det kommer den ald

K-G, som jag skrivit flera gånger i bara den här tråden så rekommenderar jag ingen som är nöjd med sitt steg att byta. Det skulle aldrig falla mig in att ens försöka övertyga någon som sprungit ur sin rullstol till ultra med sitt medfödda steg att byta -

Från ett hopplöst översteg som ledde till ständiga vadbristningar till

bara genom att lyssna på andra, läsa & filtrera helt utan kurser & PT:ar. Det är inte alls jättesnyggt på något sätt men ledde bl.a. till 1:2

Henrik, det är synd att du har fastnat i det där med att jag kommenterar saker som jag inte läst. Det är nämligen inte sant.

Jag tycker inte en samling vaga påståenden utan diskussion eller ens en hint om var tankarna kommer ifrån är förtroendeingivande.