Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker han framhåller det låga steget som ett givet val för oss långsammare;-)

"Så länge man tänker på att rätt löpsteg för 6 min/km inte är samma som rätt steg för 3,30 min/km"

Vi får hoppas att alla läser avsnitt 1.4

Läs gärna resten också. 😉

PS. Ej relevant men trevlig bild.
BILD:http://2.bp.blogspot.com/_b4EvVzAgAJU/R-o90wuqX-I/AAAAAAAAAGQ/JCJf_6r-vQ4/s400/Vasala_Keino_1500_Munich72.jpg

Det här dokumentet brukar dyka upp med jämna mellanrum på Funbeat. Ögnade igenom det första gången, men inget jag tycker verkar särskilt välunderbyggt. Men som sammanställning av vaf som finns på internet funkar det kanske.

Magnus -> Varför inte läsa det i stället för att bara "ögna igenom" det? Återkom gärna med lite exempel på vad som inte är väl underbyggt.

Jag tycker innehållet sammanfattar mycket av vad jag lärt mig av andra samt själv hittat i böcker och på nätet. Där

För att jag inte har tid att läsa allt om löpning, och det lilla jag läst inte imponerade på mig så pass så att jag ville fortsätta. Nu var det ett tag sedan, men jag fick intrycket av att han hade kammat nätet och böcker och skrivt av det han hittade. Li

Ett ganska bra arbete för att vara på gymnasienivå i så fall 😉

Needless to say, men den allra största vinsten med ett energieffektivt steg tror jag man kammar hem först när man har uthålligheten & styrkan att bibehålla det ända in i mål. Som eliten. All

Det är väl aldrig riktigt visat att det finns ett rätt steg?

Om det finns ETT rätt steg kan man ju diskutera. Men jag kan bara inse att när jag filmat mig själv ser jag inte ut som en elit-löpare.

Om jag ändrar min löpstil kommer jag självklart inte bli elitlöpare ändå. Men jag kanske håller mig skadefri och kan ö

Det gör det visst Magnus.
1. Framfota.
2. VFF ( tåskor från Vibram )
3. 180 steg i minuten.
4. Mest intervallträning.
4. Minsta möjliga storlek på skon.
5. LCHF
6. Excentriska tåhävningar.

Har nog glömt något.

Lär ju göra allt fel men lik förbannat mår