Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror du glömde pulsklocka?

De hade inte titanleder på den gamla goda tiden.

Om man redan har ett steg man är nöjd och håller sig skadefri med, så är det ju superbra och då kan man ju hålla sig till det. Då är råden inte menade för den löparen.

För resterande så är de flestas kroppar ihopknåpade på liknande sätt med sina skelett,

Rubriken är "Rätt löpteknik för motionären."

Att sedan blanda in petitesser - hej och hå.
Spring som NI vill och njut av det.

Att påstå att man minimerar skador med expertens syn på rätt löpteknik är att ta i.
De flesta motionärer njuter av att komma

KG, du gick in i detta på ett sätt som gick bra. Undertecknad och många andra gick in i det på ett sätt som vi blivit tvungna att lära om. Lära om lr syssla med Bingolotto lr knyppling istället. Alla är vi olika och har olika ingångar till detta, glöm int

Anders.
Jag är väl om någon den som gång på gång poängterar att vi är olika.

Att blanda in Gordon Pirie ihop med motionärer.
Välj även då Emil Zatopek ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++.

En vanlig fråga:
Varför blir motionärer mer och mer skadade

Jag är också rätt skeptisk mot allt prat om "rätt" teknik. Jag har läst artiklar som ganska starkt talar för att vilket sätt att springa på som är "rätt", biomekaniskt och ekonomiskt, just för dig, varierar betydligt mer än man kan tro.

Efter att ha test

Springer man på elitnivå springer man distanser om 4 mil i högre hastighet än jag gör på mina korta intervaller. Jag har svårt att tro att samma löpsteg därmed är optimalt för bägge.

En klubbkompis sprang LL på 2:08, och han har världens omodernaste löps

K-G> En vanlig fråga: Varför blir motionärer mer och mer skadade? Trots alla välvilliga experter.

Många motionärer tror att löpteknik är något svårt som bara eliten kan ha glädje av, och missar att det kan hjälpa dom att hålla sig skadefria. Och 90% av

Fredric.

Vi behövs alla. De som vet, de som vill, de som försöker, de som misslyckas.
Att misslyckas är ej kul, men man har åtminstone försökt plus att dessa kan ge tips åt andra.
Skador är inte kul, men man lär sig.
Själv startade jag från rullstol,