Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 21:15Gokväll som ny både på denna sida och som löpare tycker jag det är intressant med löpteknik. Jag har ju sprungit under alla år fast inte målmedvetet. Mest som komplement på vinterhalvåret till fotboll m,m.
Jag har aldrig tidigare tänkt på tekniken,känns s
Gokväll som ny både på denna sida och som löpare tycker jag det är intressant med löpteknik. Jag har ju sprungit under alla år fast inte målmedvetet. Mest som komplement på vinterhalvåret till fotboll m,m.
Jag har aldrig tidigare tänkt på tekniken,känns s
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 22:15->Magnus Jag inser att jag missuppfattat dig lite angående din "kritik".
Du har också rätt i att mina egna slutsatser till viss del stämmer med Torgers. Hade de inte gjort det hade jag själv nog varit mer kritisk, men tror att jag nog ändå reflekterat öv
->Magnus Jag inser att jag missuppfattat dig lite angående din "kritik".
Du har också rätt i att mina egna slutsatser till viss del stämmer med Torgers. Hade de inte gjort det hade jag själv nog varit mer kritisk, men tror att jag nog ändå reflekterat öv
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 08:49Magnus Granelli. Tack för tipset.
Magnus Granelli. Tack för tipset.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 10:45Jag tycker att det är en bra sammanfattning som Torger har gjort.
Jag har visserligen inte nördat ner mig i ämnet löpteknik, men jag läser en hel del på nätet och i tidskrifter. Det som Torger skriver är på intet sätt nytt, kontroversiellt, ogrundat, subj
Jag tycker att det är en bra sammanfattning som Torger har gjort.
Jag har visserligen inte nördat ner mig i ämnet löpteknik, men jag läser en hel del på nätet och i tidskrifter. Det som Torger skriver är på intet sätt nytt, kontroversiellt, ogrundat, subj
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:41Problemet är att ingen - vad jag vet - har hittat någon större skillnad i skador beroende på löpteknik.
Då blir det svårt att utse en teknik som är rätt.
Problemet är att ingen - vad jag vet - har hittat någon större skillnad i skador beroende på löpteknik.
Då blir det svårt att utse en teknik som är rätt.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:09Jag har gått från ständigt skadad till oskadad samt förbättrat mig rejält. Eftersom jag nu verkar ha lämnat skadorna bakom mig samtidigt som PB:na rasar in tänker jag fortsätta utveckla det löpsteg som jag anser har lett mig hit. Som råkar sammanfalla med
Jag har gått från ständigt skadad till oskadad samt förbättrat mig rejält. Eftersom jag nu verkar ha lämnat skadorna bakom mig samtidigt som PB:na rasar in tänker jag fortsätta utveckla det löpsteg som jag anser har lett mig hit. Som råkar sammanfalla med
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:24Det finns väl visst stöd för att skadornas karaktär ändras i uppbyggda väldämpade skor och tillhörande tung hällöpning. Denna löpstil ger större påfrestningar på knän och höfter, medan löpning med odämpade skor (hög frekvens, mer framfota) ger större påfr
Det finns väl visst stöd för att skadornas karaktär ändras i uppbyggda väldämpade skor och tillhörande tung hällöpning. Denna löpstil ger större påfrestningar på knän och höfter, medan löpning med odämpade skor (hög frekvens, mer framfota) ger större påfr
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:37Härom tvistar de lärde + amatörer som jag.
Det är noll problem att bevisa att oavsett löpteknik så blir vissa skadade och andra inte.
Vi är olika.
Tillbaks till Torger så är hans sammanfattning bra för ur den kan man dra olika slutsatser.Olles sista
Härom tvistar de lärde + amatörer som jag.
Det är noll problem att bevisa att oavsett löpteknik så blir vissa skadade och andra inte.
Vi är olika.
Tillbaks till Torger så är hans sammanfattning bra för ur den kan man dra olika slutsatser.
Olles sista
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:40Det är väl OK, men artros tycks inte vara ett problem (se http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16790540 ).
Gubbvader kommer antagligen av hög belastning på vaderna. Det är en skada som jag ser var och varannan orienterare ha, som passerat 40. Jag med, så d
Det är väl OK, men artros tycks inte vara ett problem (se http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16790540 ).
Gubbvader kommer antagligen av hög belastning på vaderna. Det är en skada som jag ser var och varannan orienterare ha, som passerat 40. Jag med, så d
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:45Såg atg det jag skrev ang. skador kan misstolkas, typerna av skador varierar, dock ej mängden.
Såg atg det jag skrev ang. skador kan misstolkas, typerna av skador varierar, dock ej mängden.