Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 12:09Vi kan givetvis bara bedöma efter den info vi får.
På samma sätt kan bara rätten döma efter det de fått veta, och efter hur trovärdiga kontrahenterna framstår som och hur rimligt det de säger, de har inte heller alla fakta, men förhoppningsvis mer än vi
Vi kan givetvis bara bedöma efter den info vi får.
På samma sätt kan bara rätten döma efter det de fått veta, och efter hur trovärdiga kontrahenterna framstår som och hur rimligt det de säger, de har inte heller alla fakta, men förhoppningsvis mer än vi
Quote from Lena O on 17 September 2010, 13:24As German historians will tell you!
As German historians will tell you!
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 13:26Vilka av dem?
Apropå "Historikerstreit"?Men juridik är juridik ...
Vilka av dem?
Apropå "Historikerstreit"?
Men juridik är juridik ...
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 14:31Nä, samla alla så kör vi vägarna nån dag!!
Nä, samla alla så kör vi vägarna nån dag!!
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 18:39Jag ställer gärna upp som martyr!
Jag ställer gärna upp som martyr!
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 20:26Jag föreslog något liknande längre upp. Det förekommer då och då i USA. Cyklister kommer överens om en plats och har en massdemonstration: Chicago, större städer ... man tar helt enkelt över vägarna. Jag tycker verkligen vi ska ordna något sådant. Helst i
Jag föreslog något liknande längre upp. Det förekommer då och då i USA. Cyklister kommer överens om en plats och har en massdemonstration: Chicago, större städer ... man tar helt enkelt över vägarna. Jag tycker verkligen vi ska ordna något sådant. Helst i
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 20:50var nånstans hittar man bötesbeloppet för cyklist som inte kör på cykelbana utan i stället väljer körbanan? i obotskatalogen som verkar vara en lathund för poliser gällande dom vanligaste grejerna finns ju bara moppebrottsling som betalar 500 kr i böter
var nånstans hittar man bötesbeloppet för cyklist som inte kör på cykelbana utan i stället väljer körbanan? i obotskatalogen som verkar vara en lathund för poliser gällande dom vanligaste grejerna finns ju bara moppebrottsling som betalar 500 kr i böter
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 20:59Han får säkert dagsböter eftersom han pendlar.
Han får säkert dagsböter eftersom han pendlar.
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 21:21Leif ändrade visst sitt inlägg efter att han postade det första gången och jag då hade läst det. En mening blev plötsligt mycket mer...
Är inte grejen att det inte finns några satta bötesbelopp eller tydliga regler eller prejudikat?
Leif ändrade visst sitt inlägg efter att han postade det första gången och jag då hade läst det. En mening blev plötsligt mycket mer...
Är inte grejen att det inte finns några satta bötesbelopp eller tydliga regler eller prejudikat?
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 21:27jag petar bara i principsaken - inte i Andreas sak - håller mig till frågan cykelbana/körbana utan krockkomplikation och letar efter penningböter i obotskatalogen men för min fredagskvällsgladaamatörjurist är ju förstås det hela glasklar dom har missat at
jag petar bara i principsaken - inte i Andreas sak - håller mig till frågan cykelbana/körbana utan krockkomplikation och letar efter penningböter i obotskatalogen men för min fredagskvällsgladaamatörjurist är ju förstås det hela glasklar dom har missat at