Quote from Emma Sjöberg on 29 September 2010, 14:04Fy faan på ren svenska!
Hur ska nu Lässtyrelsen kunna ge arrangörer tillstånd att anordna tävlingar.. när vi inte får cykla på vägarna! YEah...
Fy faan på ren svenska!
Hur ska nu Lässtyrelsen kunna ge arrangörer tillstånd att anordna tävlingar.. när vi inte får cykla på vägarna! YEah...
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 14:05Jaha, då kan Vättern ställa in!
Jaha, då kan Vättern ställa in!
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:05http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=13&ObjectClass=DynamX_Documents&Language=sv
Det verkar inte vara så viktigt med detaljerna, bara det är entydigt vilket fall det gäller och vad det är man är missnöjd med.
Ska vi börja samla uppgifter här då?
Cyklisten
http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=13&ObjectClass=DynamX_Documents&Language=sv
Det verkar inte vara så viktigt med detaljerna, bara det är entydigt vilket fall det gäller och vad det är man är missnöjd med.
Ska vi börja samla uppgifter här då?
Cyklisten
Quote from Åsa Tysklind on 29 September 2010, 14:13*
*
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:18Vi kan JO-anmäla allt vi vill. När en domstol uppför som i det här fallet, så kan man enkelt dra slutsatsen att om den svenska systemets låga klass (vi ska inte glömma att SD kom in i riksdagen så det är tämligen klart att Sverige har sjunkit lågt), om Sv
Vi kan JO-anmäla allt vi vill. När en domstol uppför som i det här fallet, så kan man enkelt dra slutsatsen att om den svenska systemets låga klass (vi ska inte glömma att SD kom in i riksdagen så det är tämligen klart att Sverige har sjunkit lågt), om Sv
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:20inte en chans att jag cyklar på c-banorna, det är bara att fortsätta som vanligt. den dagen jag fälls för att cykla på landsväg får man väl ta lagen i egna händer.
inte en chans att jag cyklar på c-banorna, det är bara att fortsätta som vanligt. den dagen jag fälls för att cykla på landsväg får man väl ta lagen i egna händer.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:24Det är ju bara att smita om man cyklar på vägen så klarar man sig
Det är ju bara att smita om man cyklar på vägen så klarar man sig
Quote from ellen olsson on 29 September 2010, 14:25Det finns ju ett antal självklara saker att åtala bilisten för där det är ställt utom allt rimligt tvivel att han bröt mot lagen.
Det finns ju ett antal självklara saker att åtala bilisten för där det är ställt utom allt rimligt tvivel att han bröt mot lagen.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:30Lagen är inte på vår sida.
Vi kommer aldrig att vinna den här striden. Signalen är ganska klar.
Lagen är inte på vår sida.
Vi kommer aldrig att vinna den här striden. Signalen är ganska klar.
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 14:30Domstolen kan inte döma någon för något den inte är åtalad för. Bilföraren blev aldrig åtalad för smitning, alltså kan han inte dömas för det. Det är åklagaren som enligt mig gjort fel där.
Domstolen kan inte döma någon för något den inte är åtalad för. Bilföraren blev aldrig åtalad för smitning, alltså kan han inte dömas för det. Det är åklagaren som enligt mig gjort fel där.