Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I Stockholm är det nog oftast 2 mil innan man kommer ut på landsväg.
I varje fall för mig v

I Tjabostan är det tävling varje morgon för de som ska till jobbet. Då gäller det att flytta på sig så de kommer fram på pendlaröken.

David: Jepp! Och då verkar många TdF-wannabees tycka att det bästa sättet att tjäna tid är att aldrig sakta in eller stanna för något.

Det fina i kråksången är att de aldrig skulle våga köra en cykeltävling och bekänna färg mot andra som också vill vinna. Då blir de ganska trötta och i från körda.

Det kanske kan gå att få företagshälsan att flagga vissa partier?

Ev även ingripa i slagmål medels cykellås som virrig 80-åring avböjde från.

Det fina i allt resonemang är att man bestämmer precis hur man vill fortfarande, precis som man gjort tidigare.

"Är som sagt lite nyfiken på om vi som cyklister hävdar vår rätt till att slippa cykelbanan bara för att vi är lite bekväma och själva vill slippa bromsa för andra. Eller?"........

-Är möjligt att det stämmer i vissa fall, men annars nej...tror jag inte!

"Men är det inte dags att skriva om lagarna också, så bilisterna börja se cyklisterna som medmänniskor på fordon, istället för ett hot."

I rollen som bilist så ser jag inte cyklister som hot. Då är jag mer rädd för att jag ska ha ihjäl någon cyklist som

"Skottade bilvägar - Igensnöade GC-banor.
Ett klapp på axeln till alla som cyklar "

Och de som går. Det finns folk som går till jobbet eller skolan också, men ibland tror jag att de egentligen ska uppmuntras att ta bussen eller färdtjänst, eller kanske b

och ännu en gång, allt skit på vägarna, bara för att behaga bilisten. (t-)

Vi sitter lite inrökta här på FB och tycker självklart att cyklisten gjorde rätt (samt känner igen oss). Det intressanta är att en majoritet av alla svenskar (bilister) irriterar sig på oss cyklister! De tycker det var rätt åt cyklisten! Läs kommentarerna