Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag skrev till trafikverket med just den frågan och de vidarebefodrade till transportstyrelsen:
Som motions/tävlingscyklist undrar jag var jag bör cykla när cykelbana längs färdväg är ymnigt brukad av gångtrafikanter?

Med anledning av följande dom: http

Summa summarum; så länge vi ser till att inte råka ut för en olycka så avgör vi själv... (H)

Vad jag vet finns det ingen motionsansvarig i SCF just nu.
Garry Jones är mest lämpad att ta det ...

Ännu värre.. INGEN motionsansvarig i SCF.. (#)

en tolkningsfråga Silva.
Som Patton sade. Hellre en division SS framför mig en den franska armén bakom mig.

Tyvärr i Bosses fall har han båda!

Vi behöver ju någon som bevakar motionärernas intresse, och är nu fallet att det inte finns någon, så förstår jag ännu mer var de nya direktiven för motionslopp kommer ifrån (t-)

Är inte Bazze ansvarig för motionsbiten?
Jag tror att de flesta har somnat innan Gary har kommit fram till något.

Intressant att även dom som borde veta inte har en susning om/vågar säga vad som gäller...

Kan vi inte leta upp någon frivilig som kan prova vad som gäller när det skiter sig?
(Naturligtvis så skramlar vi andra ihop till böter och övriga kostnader)

Mina tankar angående rättegången i Lund mot Grass..

1. "Sunt förnuft".....finns det inte längre? Man kan väl inte bara gömma sig bakom lagar och glömma allt sunt förnuft! Känns inte riktigt rätt...att bara för att bilisten i det här fallet har rätten på

För att nyansera debatten lite...

Är lite nyfiken på hur mycket av er tid på cykeln som är inne i stan och hur mycket som är ute på landsvägen?

Antar att de flesta är som jag, drar ut på landsvägen och då enbart har några km inne i stan först. Då kan ma