Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I Borås gjordes ett ambitiöst försök att bygga in motorvägar i en internationell metropol. Bland annat sågades balkongerna av på hyresfastigheterna så att vägen kunde göras riktigt bred och rak. Men det var det ju på 60-talet och sedan dess har det ju hän

Fick svar från transportstyrelsen idag. Såhär sa de:

"Hej Robert

Efter att ha läst domen har jag inte samma uppfattning som du, däremot så framgår det lite olika uppgifter i media.
Trafikreglerna framgår som du säkert känner till av Trafikförordningen

" Samt svarat Niclas med att fråga vem som egentligen avgör det där med om det är lämpligare med cykelbana eller inte.""

Tyckte du fick svar på den frågan,
Domstolen verkar avgöra när det är lämpligast.

Kan komplettera med att jag för några veckor sedan kontaktade Kent (han som är ansvarig för utredningen som du länkar till, är f.ö. avlägset bekant med honom) och gav honom kontakter till SCF (Gary Jones) så att de tar med motionscyklingen i listan av myn

Tack för att du tar dig tid, Robert!

Fast vad har Garry Jones med SCF att göra??

Men Gary Jones sitter inte i SCF, för motionscyklingen.

Bra skrivit
http://www.bjornfredriksson.se/2010/09/oonskade-cyklister.html

K.B.: Precis. Vilket är helt ohållbart när regeln är så luddigt formulerad. Det kan omöjligt vara meningen att man för varje tänkbar färdväg (som inte är till 100% på en cykelbana) måste ha ett domstolsutlåtande på att man faktiskt får färdas där.

Silva, David.Jag vet, men jag tyckte att han var lämplig.

EDIT:
PS. Vill utredningen kontakta SCF är det inte svårt att hitta kontaktuppgifterna. DS