Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 16:39... tills man blir påkörd och då kan konstatera att det hade varit bättre med cykelbanan. Det här känns helt surrealistiskt!
... tills man blir påkörd och då kan konstatera att det hade varit bättre med cykelbanan. Det här känns helt surrealistiskt!
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 16:39Vi skulle kunna planera en massdemonstration.
Om han blir fälld, så kommer vi överens om att ta en cykeltur mitt i städerna.
Samlar vi sisådär 10.000 cyklister på gatorna ... som följer alla trafikregler, förstås, stannar vid rött (i en kö på ca 50 mete
Vi skulle kunna planera en massdemonstration.
Om han blir fälld, så kommer vi överens om att ta en cykeltur mitt i städerna.
Samlar vi sisådär 10.000 cyklister på gatorna ... som följer alla trafikregler, förstås, stannar vid rött (i en kö på ca 50 mete
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 16:40färdmålet!
står väl inte nåt om cykelbanans beskaffenhet? eller trafiken på cykelbanan? eller egna farten i förhållande till övrig trafik på cykelbanan?
eller är jag helt fel på det?
färdmålet!
står väl inte nåt om cykelbanans beskaffenhet? eller trafiken på cykelbanan? eller egna farten i förhållande till övrig trafik på cykelbanan?
eller är jag helt fel på det?
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 16:42Undrar om man som cyklist har rätt att köra på folk med barnvagnar på cykelbanan?
Undrar om man som cyklist har rätt att köra på folk med barnvagnar på cykelbanan?
Quote from ellen olsson on 15 September 2010, 16:43Om cykelbanans beskaffenhet är dålig så går det inte att komma fram till färdmålet överhuvudtaget om det ligger en bit bort. Då måste man välja annan väg med hänsyn till färdmålets läge eftersom man inte kommer fram annars.
Om cykelbanans beskaffenhet är dålig så går det inte att komma fram till färdmålet överhuvudtaget om det ligger en bit bort. Då måste man välja annan väg med hänsyn till färdmålets läge eftersom man inte kommer fram annars.
Quote from ellen olsson on 15 September 2010, 16:45Lotta: Om cyklisten skulle bli fälld - en omöjlighet i högre instans om ni frågar mig - så får vi börja köra på barnvagnar. Där är nog lagen mer på cyklistens sida än på bilistens i det här fallet...
Lotta: Om cyklisten skulle bli fälld - en omöjlighet i högre instans om ni frågar mig - så får vi börja köra på barnvagnar. Där är nog lagen mer på cyklistens sida än på bilistens i det här fallet...
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 16:46Hela den här rättegångscirkusen är ju så hårresande dum att jag endast kan förstå det om åklagaren egentligen vill att cyklisten ska bli frikänd. Allt annat är helt absurt.
Hela den här rättegångscirkusen är ju så hårresande dum att jag endast kan förstå det om åklagaren egentligen vill att cyklisten ska bli frikänd. Allt annat är helt absurt.
Quote from Rasmus Olsson on 15 September 2010, 16:47Borde inte åklagaren JO-anmälas då hon underlåtit åtala bilisten frö det grova brottet smitning?
Borde inte åklagaren JO-anmälas då hon underlåtit åtala bilisten frö det grova brottet smitning?
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 16:48Det är bara att lämna in en anmälan.
Det är bara att lämna in en anmälan.
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 16:53Om vi bara ser till frågan om man får cykla på vägen då cykelväg finnes känns det väl som att Andreas skulle kunna bli fälld just för den biten
om han inte kan visa att cykelvägen var avstängd
eller
om han inte kan visa att cykelvägen var i okörbart s
Om vi bara ser till frågan om man får cykla på vägen då cykelväg finnes känns det väl som att Andreas skulle kunna bli fälld just för den biten
om han inte kan visa att cykelvägen var avstängd
eller
om han inte kan visa att cykelvägen var i okörbart s