Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

... tills man blir påkörd och då kan konstatera att det hade varit bättre med cykelbanan. Det här känns helt surrealistiskt!

Vi skulle kunna planera en massdemonstration.

Om han blir fälld, så kommer vi överens om att ta en cykeltur mitt i städerna.

Samlar vi sisådär 10.000 cyklister på gatorna ... som följer alla trafikregler, förstås, stannar vid rött (i en kö på ca 50 mete

färdmålet!

står väl inte nåt om cykelbanans beskaffenhet? eller trafiken på cykelbanan? eller egna farten i förhållande till övrig trafik på cykelbanan?

eller är jag helt fel på det?

Undrar om man som cyklist har rätt att köra på folk med barnvagnar på cykelbanan?

Om cykelbanans beskaffenhet är dålig så går det inte att komma fram till färdmålet överhuvudtaget om det ligger en bit bort. Då måste man välja annan väg med hänsyn till färdmålets läge eftersom man inte kommer fram annars.

Lotta: Om cyklisten skulle bli fälld - en omöjlighet i högre instans om ni frågar mig - så får vi börja köra på barnvagnar. Där är nog lagen mer på cyklistens sida än på bilistens i det här fallet...

Hela den här rättegångscirkusen är ju så hårresande dum att jag endast kan förstå det om åklagaren egentligen vill att cyklisten ska bli frikänd. Allt annat är helt absurt.

Borde inte åklagaren JO-anmälas då hon underlåtit åtala bilisten frö det grova brottet smitning?

Det är bara att lämna in en anmälan.

Om vi bara ser till frågan om man får cykla på vägen då cykelväg finnes känns det väl som att Andreas skulle kunna bli fälld just för den biten

om han inte kan visa att cykelvägen var avstängd

eller

om han inte kan visa att cykelvägen var i okörbart s