Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 16:51Jag såg inga barfotatalibaner i OS mer än i Judokan.
Jag såg inga barfotatalibaner i OS mer än i Judokan.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 18:33Det gick bra för barfotalöparna i melodifestivalen.
Det gick bra för barfotalöparna i melodifestivalen.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 19:46Intressant diskussion. För egen del skulle de nog mest användas på tävling då jag hört/läst att det sliter mer. Men det verkar ju vara olika åsikter om det här och så har vi ju hela barfotadiskussionen. Har dock sprungit en del i Nike free run och får lit
Intressant diskussion. För egen del skulle de nog mest användas på tävling då jag hört/läst att det sliter mer. Men det verkar ju vara olika åsikter om det här och så har vi ju hela barfotadiskussionen. Har dock sprungit en del i Nike free run och får lit
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 08:49Det här blev spännande... Lutar åt att det blir till att köpa ett par lättare skor iaf!!! Men det är en djungel att välja skulle vilja säga... Det blir nog till att chansa och beställa ett par på nätet... Såg att dom på Startfitness hade Adizero Mana 6 fö
Det här blev spännande... Lutar åt att det blir till att köpa ett par lättare skor iaf!!! Men det är en djungel att välja skulle vilja säga... Det blir nog till att chansa och beställa ett par på nätet... Såg att dom på Startfitness hade Adizero Mana 6 fö
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 09:02PF: När du testar skor i en sportaffär nästa gång. Kolla pronationen med mängdträningsskor och barfota/tävlingsskor. Ofta får man betydligt mindre pronation med tunna skor sägs det. Så är det för mig tex. Tror det beror på hävarmar i rörelsenmekaniken.
S
PF: När du testar skor i en sportaffär nästa gång. Kolla pronationen med mängdträningsskor och barfota/tävlingsskor. Ofta får man betydligt mindre pronation med tunna skor sägs det. Så är det för mig tex. Tror det beror på hävarmar i rörelsenmekaniken.
S
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 10:23Eftersom jag tidigare fått kramp i vaderna om jag sprungit längre än 15 km i tävlingsfart i mina räserskor, tänkte jag detta LL springa i samma skor som jag använt sen jag fick PF, nämligen mina Asics Cumulus. De väger ganska mycket, men jag vill pröva oc
Eftersom jag tidigare fått kramp i vaderna om jag sprungit längre än 15 km i tävlingsfart i mina räserskor, tänkte jag detta LL springa i samma skor som jag använt sen jag fick PF, nämligen mina Asics Cumulus. De väger ganska mycket, men jag vill pröva oc
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 11:38För mig som väger 85-90kg blir många lätta skor för mjuka och svampiga, de kan faktiskt bli värre än skor som anses mer dämpade. Själv har jag prioriterat om och vill ha en tillräckligt fast sko med bra markkontakt och grepp och sulan får absolut inte sti
För mig som väger 85-90kg blir många lätta skor för mjuka och svampiga, de kan faktiskt bli värre än skor som anses mer dämpade. Själv har jag prioriterat om och vill ha en tillräckligt fast sko med bra markkontakt och grepp och sulan får absolut inte sti
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 11:40Det smartaste hade varit att börja prova flats direkt då man var nybörjare. Då sprang man kort, långsamt och hade en naturlig broms som alltid var lika pålitlig, sin låga låga kondis.
Senare som inbiten löpare blir det hur lätt som helst att springa sönd
Det smartaste hade varit att börja prova flats direkt då man var nybörjare. Då sprang man kort, långsamt och hade en naturlig broms som alltid var lika pålitlig, sin låga låga kondis.
Senare som inbiten löpare blir det hur lätt som helst att springa sönd
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 11:46HW: Intressant tanke det där med skillnaden i pronation beroende på vilken typ av skor man har... Det skall testas. Tanken med dessa skor är att använda vid intervall träning samt vid lopp osv. Har ingen direkt tanke att springa på löpar banor...
Funder
HW: Intressant tanke det där med skillnaden i pronation beroende på vilken typ av skor man har... Det skall testas. Tanken med dessa skor är att använda vid intervall träning samt vid lopp osv. Har ingen direkt tanke att springa på löpar banor...
Funder
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 11:49FJ, den vikt du nu resonerar om sitter längst ut på två långa ständigt accerererande & retarderande ben. Det är väl inte jämförbart med ett halvkilo vatten som ligger relativt sett stilla i magen?
Subjektivt lr ej, rätt lr fel, men jag känner markant ski
FJ, den vikt du nu resonerar om sitter längst ut på två långa ständigt accerererande & retarderande ben. Det är väl inte jämförbart med ett halvkilo vatten som ligger relativt sett stilla i magen?
Subjektivt lr ej, rätt lr fel, men jag känner markant ski