Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 12:51Jo, jag inser det, men bara dina stortår väger nog närmare ett hekto. Det är ganska många kilo du accelerar i flera olika riktningar när du springer, om du så är naken.
Det är klart att det är en skillnad, men mycket av upplevelsen handlar nog om att ma
Jo, jag inser det, men bara dina stortår väger nog närmare ett hekto. Det är ganska många kilo du accelerar i flera olika riktningar när du springer, om du så är naken.
Det är klart att det är en skillnad, men mycket av upplevelsen handlar nog om att ma
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 13:08Anders: Jag håller med dej och vill definitivt ha lätta skor. Men jag tror det är betydligt viktigare att man har skor med komfort efter sina personliga preferenser som Fredrik säger.
Fredrik, tänker du på nån speciell skomodell?Själv ogillar jag mina
Anders: Jag håller med dej och vill definitivt ha lätta skor. Men jag tror det är betydligt viktigare att man har skor med komfort efter sina personliga preferenser som Fredrik säger.
Fredrik, tänker du på nån speciell skomodell?
Själv ogillar jag mina
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 14:23Njaej, jag har inte varit helt nöjd med saucony grid type och peregrine (variant av kinvara) t.ex. De är båda väl mjuka i hälen för mig. Om de sedan är "raceskor" är en annan fråga.
Njaej, jag har inte varit helt nöjd med saucony grid type och peregrine (variant av kinvara) t.ex. De är båda väl mjuka i hälen för mig. Om de sedan är "raceskor" är en annan fråga.
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 20:55Angående Lunaracer: Först kom Lunaracer. Sen Lunaracer 2. Sen gick dom tillbaka till originalet, som igen då bara heter Lunaracer. Det var 2 som Mackan inte gillade (har jag för mig). Själv älskar jag 2, och har inte provar "ettan". Men jag kan förstå hur
Angående Lunaracer: Först kom Lunaracer. Sen Lunaracer 2. Sen gick dom tillbaka till originalet, som igen då bara heter Lunaracer. Det var 2 som Mackan inte gillade (har jag för mig). Själv älskar jag 2, och har inte provar "ettan". Men jag kan förstå hur
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 02:36@TK: 440 gram? Huu!
@FJ: Snabba djur är lätt byggda där det gör störst verkan, d.v.s. lätta fötter och lätta, smala & seniga ben och med alla de stora tunga musklerna samlade i lr nära bålen. Människor är ganska ångsamma, har tunga fötter och tunga muskl
@TK: 440 gram? Huu!
@FJ: Snabba djur är lätt byggda där det gör störst verkan, d.v.s. lätta fötter och lätta, smala & seniga ben och med alla de stora tunga musklerna samlade i lr nära bålen. Människor är ganska ångsamma, har tunga fötter och tunga muskl
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 06:42Jag säger inte att man ska springa extra tungt. Jag tror däremot att skillnaden inte är så stor med några tiotals gram hit och dit, och att man ska beakta övriga egenskaper på skon och inte _bara_ stirra sig blind på vikten. För många är nog det inte opti
Jag säger inte att man ska springa extra tungt. Jag tror däremot att skillnaden inte är så stor med några tiotals gram hit och dit, och att man ska beakta övriga egenskaper på skon och inte _bara_ stirra sig blind på vikten. För många är nog det inte opti
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 08:20Säger inte alls emot dig i det. Men många gånger är det snarare 100-150 gram extra per sko och det ofta i form av kraftiga hårdplastdetaljer som ger ett pansarstöd som iaf. inte jag efterfrågar, tunga tjocka gummisulor som håller 3 x längre än själva skon
Säger inte alls emot dig i det. Men många gånger är det snarare 100-150 gram extra per sko och det ofta i form av kraftiga hårdplastdetaljer som ger ett pansarstöd som iaf. inte jag efterfrågar, tunga tjocka gummisulor som håller 3 x längre än själva skon
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 10:11Själv är jag snarare just på jakt efter en sko som är ganska enkel i övrigt, inte onödigt stabil (fa inte för bred), måttlig häl-till-tå och inte alltför dämpad, men har en riktig gummisula och inte en i tunn, lättvikts hårdplast/skumgummi. De tycker jag
Själv är jag snarare just på jakt efter en sko som är ganska enkel i övrigt, inte onödigt stabil (fa inte för bred), måttlig häl-till-tå och inte alltför dämpad, men har en riktig gummisula och inte en i tunn, lättvikts hårdplast/skumgummi. De tycker jag
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 10:31Den perfekta skon finns tyvärr inte. Men med en vettig grundmodell + en vinkelslip, borrmaskin & skalpell kan man komma rätt långt 😉
Den perfekta skon finns tyvärr inte. Men med en vettig grundmodell + en vinkelslip, borrmaskin & skalpell kan man komma rätt långt 😉
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 12:16Någon som har erfarenheter av inov8 bare-x 200 apropå plommon?
Någon som har erfarenheter av inov8 bare-x 200 apropå plommon?