Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRakad eller orakad?
You need to log in to create posts and topics.

Men vänta här... Det där med vurpfaktorn e ju bull-crap - för inte fan rakar ni armar som är lika utsatta i vurpor?

Massagen må vara en sak, men nr 1 e ju grupptrycket o 2 ytlighet, inget snack om saken.

Skulle väl vara o slippa fastna med hår i skoskyd

Jag får väl prova att raka benen innan jag tar ställning till denna fråga.

Prova att raka bara ena benet så kan du jämföra direkt när du cyklar.

Jag använder benen när jag cyklar och vill inte ha en massa problem med sårskorpor&inflammation/infekterade sår. Att riva av häftor är inte så mysigt...

Av samma anledning är det vettigt att raka de ytor som "man" sitter på.

Rakade ben?
Självklart!
En hockeyspelare har väl klubba, en fottbollsspelare fotbollsskor, en backhoppare en fånig, ful dräkt och cyklister har rakade ben!
Jag menar, vem vill ligga på rulle hos någon med krulliga, håriga ben.... Nä, i klungan ska det va

Som aktiv tävlingscyklist rakade jag benen och fick muntra och intresserade tillrop från diverse kvinnor som frankt påstod att mina ben var sexiga. Det var ju kul. Som gift och motionär spelar det mindre roll. Knästrumpor eller icke-vita sockor samt linne

När jag som cyklist började raka benen för länge sedan, upptäckte jag en intressant och positiv bi-effekt; när jag springer i skogen (orienterar lite oxå) så slipper jag helt fästingar och annat otyg!

Presenterade glatt min teori på mina håriga OL-kompis

för mig är det rakat på sommarhalvåret, orakat på vinterhalvåret.

Ja, jag har ju aldrig kört någon lerig mtb-tävling (eller träningsrunda)....hmmm....och leran har torkat....det är ju så det ska vara med mtb!
När blev lera ohygienskt?

Om hårlöshet ger fästinglöshet skulle ju inte ungarna få några fästingar....där spra

Fredrik, jag noterar att du cyklar med ryggsäck. Cased closed va.