Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:26På utflyktscykelturer i fjällvärlden och till/från jobbet kör jag med ryggsäck.
Men på vanliga mtb-pass, runt Vättern etc kör jag hårigt och ryggsäckslöst. Fast jag har ju kört tävling med ryggsäck på. Birkebeinerrittet, där har man ju inget val.
På utflyktscykelturer i fjällvärlden och till/från jobbet kör jag med ryggsäck.
Men på vanliga mtb-pass, runt Vättern etc kör jag hårigt och ryggsäckslöst. Fast jag har ju kört tävling med ryggsäck på. Birkebeinerrittet, där har man ju inget val.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:30hehe det är minst en sån här tråd på varje cykelrelaterat forum varje år 🙂
kör man när det regnar är ju rakade ben överlägset för då får man testa dräneringshålet i skorna 😉
hehe det är minst en sån här tråd på varje cykelrelaterat forum varje år 🙂
kör man när det regnar är ju rakade ben överlägset för då får man testa dräneringshålet i skorna 😉
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:35Man vänjer sig. Helt plötsligt är det snyggare med rakade killben än orakade. Och helt plötsligt är det självklart att det är så. Det har inget med sår och annat BS att göra, det bara är så. Det är då man har blivit cyklist.
Man vänjer sig. Helt plötsligt är det snyggare med rakade killben än orakade. Och helt plötsligt är det självklart att det är så. Det har inget med sår och annat BS att göra, det bara är så. Det är då man har blivit cyklist.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:36Ok, nu fattar bättre 🙂 Fast argument som att det skulle vara mindre risk för hårsäcksinflammation håller inte. Den blir mycket hög vid rakning. Vill ni undvika det ska ni vaxa er, boys. Då är risken mindre. Minst risk med håren kvar.
Intressant att ni
Ok, nu fattar bättre 🙂 Fast argument som att det skulle vara mindre risk för hårsäcksinflammation håller inte. Den blir mycket hög vid rakning. Vill ni undvika det ska ni vaxa er, boys. Då är risken mindre. Minst risk med håren kvar.
Intressant att ni
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:42Ju mindre hår desto mindre luftmotstånd. Självklart att proffsen inte vill bjuda konkurrenterna på några onödiga fördelar.
Ju mindre hår desto mindre luftmotstånd. Självklart att proffsen inte vill bjuda konkurrenterna på några onödiga fördelar.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:46Fredrik B: Tänk på att triathleter har ju oftast simmarbakgrund. Inte så svårt att raka benen då 😉
Fredrik B: Tänk på att triathleter har ju oftast simmarbakgrund. Inte så svårt att raka benen då 😉
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:50Charlotta, expertisen säger att man blir cyklist när man haft en snitthastighet på minst 40 km/h på ett riktigt tempolopp. Har inget med skönhet att göra....
Vad gäller rakade ben eller ej så känns åsikter om andras sådana val ungefär som att ha åsikter
Charlotta, expertisen säger att man blir cyklist när man haft en snitthastighet på minst 40 km/h på ett riktigt tempolopp. Har inget med skönhet att göra....
Vad gäller rakade ben eller ej så känns åsikter om andras sådana val ungefär som att ha åsikter
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:54Haha, vad kul det var att följa en sådan här diskussion i ett cykelforum... var annars (än i ett sim- el dyl forum) skulle man hitta så många rakningsliberala (drar mitt strå till den innovativa ordstacken) män?
Jag förblir orakad, om jag nu inte skall t
Haha, vad kul det var att följa en sådan här diskussion i ett cykelforum... var annars (än i ett sim- el dyl forum) skulle man hitta så många rakningsliberala (drar mitt strå till den innovativa ordstacken) män?
Jag förblir orakad, om jag nu inte skall t
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 22:59Fredrik: Det är inte expertisen som säger det, det är David P.;)
Fredrik: Det är inte expertisen som säger det, det är David P.;)
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 23:28Lotta, nu var det ju jag som sa det.... 🙂
Fast jag medger att jag kastade in en David där, trodde han skulle funka som bensin på den här brasan.
Lotta, nu var det ju jag som sa det.... 🙂
Fast jag medger att jag kastade in en David där, trodde han skulle funka som bensin på den här brasan.