Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 09:13Jag går hem o duschar. I lumpen körde jag bara med grov frottéhandduk mitt i veckan.
Sanningen är nog att jag är för lat för att hålla på med underhållet som krävs om man börjar raka ben o gren. Samma med håret, när det blir för långt för att läggas till
Jag går hem o duschar. I lumpen körde jag bara med grov frottéhandduk mitt i veckan.
Sanningen är nog att jag är för lat för att hålla på med underhållet som krävs om man börjar raka ben o gren. Samma med håret, när det blir för långt för att läggas till
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 09:55... och jag som tyckte att det där med att rengöra och pyssla om cykeln med ett otal borstar och vätskor verkade knepigt...
... och jag som tyckte att det där med att rengöra och pyssla om cykeln med ett otal borstar och vätskor verkade knepigt...
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 10:03Meka med cykeln är prioriterat. Länge sen jag slutade vara fåfäng med mitt eget yttre dock, det är vad det är.
Meka med cykeln är prioriterat. Länge sen jag slutade vara fåfäng med mitt eget yttre dock, det är vad det är.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 10:56Benmassage är gudomligt utan hår...Vad gällande luftmotstånd är det ju ett skämt att det skulle påverka..eventuellt vid velodrom men fan trot...När jag tävlingsimmade däremot så kunde det skilja rätt mycket vilket gorde det hela intressantare.
Skavsår oc
Benmassage är gudomligt utan hår...Vad gällande luftmotstånd är det ju ett skämt att det skulle påverka..eventuellt vid velodrom men fan trot...När jag tävlingsimmade däremot så kunde det skilja rätt mycket vilket gorde det hela intressantare.
Skavsår oc
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 11:16En synnerligen intressant och viktig diskussion. Det är knappas någon slump att detta ämne dyker upp på cykelforum efter cykelforum. Alla argument är lika bra, oavsett om de är helt tagna ur luften. Det gäller bara att hitta på något som kan stödja ens eg
En synnerligen intressant och viktig diskussion. Det är knappas någon slump att detta ämne dyker upp på cykelforum efter cykelforum. Alla argument är lika bra, oavsett om de är helt tagna ur luften. Det gäller bara att hitta på något som kan stödja ens eg
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 12:59Men det där med luftmotstånd är lite intressant, målar man inte flygplan med "sandpapperfärg" numera för att man upptäckt att lite virvlar gör att vinden "släpper" bättre?
Och hajdräkterna som simmarna har använder väl samma "teknologi"?Om vi då redan
Men det där med luftmotstånd är lite intressant, målar man inte flygplan med "sandpapperfärg" numera för att man upptäckt att lite virvlar gör att vinden "släpper" bättre?
Och hajdräkterna som simmarna har använder väl samma "teknologi"?
Om vi då redan
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:05Det där såg jag om i nån dokumentär från Discovery om deras cykelteam. Dom testade precis i vindtunnel då och kom fram till att lite struktur i cykelkläderna gav bättre resultat. Samma anledning till golfbollens alla små gropar.
Det där såg jag om i nån dokumentär från Discovery om deras cykelteam. Dom testade precis i vindtunnel då och kom fram till att lite struktur i cykelkläderna gav bättre resultat. Samma anledning till golfbollens alla små gropar.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:14Den viktigaste orsaken: Det är snyggt!
BILD:http://3.bp.blogspot.com/_ZR0ZhVfGuzU/SdB2zXojSAI/AAAAAAAABVM/p2kTveuDtDI/s1600/Picture_3.png
Den viktigaste orsaken: Det är snyggt!
BILD:http://3.bp.blogspot.com/_ZR0ZhVfGuzU/SdB2zXojSAI/AAAAAAAABVM/p2kTveuDtDI/s1600/Picture_3.png
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:27Mitt inlägg om luftmotstånd var ironiskt menat. Det kanske har en psykologisk effekt om man tror på det. Annars finns det faktiskt en del undersökningar som säger tvärt om. alltså att håriga ben har lägre luftmotstånd än rakade. Ett sätt att prova skulle
Mitt inlägg om luftmotstånd var ironiskt menat. Det kanske har en psykologisk effekt om man tror på det. Annars finns det faktiskt en del undersökningar som säger tvärt om. alltså att håriga ben har lägre luftmotstånd än rakade. Ett sätt att prova skulle
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:34Eller raka halva pungen och se om det har någon effekt på friktionen 😀
Eller raka halva pungen och se om det har någon effekt på friktionen 😀