Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRakad eller orakad?
You need to log in to create posts and topics.

Jag går hem o duschar. I lumpen körde jag bara med grov frottéhandduk mitt i veckan.
Sanningen är nog att jag är för lat för att hålla på med underhållet som krävs om man börjar raka ben o gren. Samma med håret, när det blir för långt för att läggas till

... och jag som tyckte att det där med att rengöra och pyssla om cykeln med ett otal borstar och vätskor verkade knepigt...

Meka med cykeln är prioriterat. Länge sen jag slutade vara fåfäng med mitt eget yttre dock, det är vad det är.

Benmassage är gudomligt utan hår...Vad gällande luftmotstånd är det ju ett skämt att det skulle påverka..eventuellt vid velodrom men fan trot...När jag tävlingsimmade däremot så kunde det skilja rätt mycket vilket gorde det hela intressantare.

Skavsår oc

En synnerligen intressant och viktig diskussion. Det är knappas någon slump att detta ämne dyker upp på cykelforum efter cykelforum. Alla argument är lika bra, oavsett om de är helt tagna ur luften. Det gäller bara att hitta på något som kan stödja ens eg

Men det där med luftmotstånd är lite intressant, målar man inte flygplan med "sandpapperfärg" numera för att man upptäckt att lite virvlar gör att vinden "släpper" bättre?
Och hajdräkterna som simmarna har använder väl samma "teknologi"?

Om vi då redan

Det där såg jag om i nån dokumentär från Discovery om deras cykelteam. Dom testade precis i vindtunnel då och kom fram till att lite struktur i cykelkläderna gav bättre resultat. Samma anledning till golfbollens alla små gropar.

Den viktigaste orsaken: Det är snyggt!
BILD:http://3.bp.blogspot.com/_ZR0ZhVfGuzU/SdB2zXojSAI/AAAAAAAABVM/p2kTveuDtDI/s1600/Picture_3.png

Mitt inlägg om luftmotstånd var ironiskt menat. Det kanske har en psykologisk effekt om man tror på det. Annars finns det faktiskt en del undersökningar som säger tvärt om. alltså att håriga ben har lägre luftmotstånd än rakade. Ett sätt att prova skulle

Eller raka halva pungen och se om det har någon effekt på friktionen 😀